Biträdande Projektledare/Administratör infrastrukturenheten

Härjedalens kommun / Organisationsutvecklarjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.





Avdelningen Infrastruktur tillhör förvaltningen för Samhällsutveckling och sköter bland annat kommunens vägar avseende vinterväghållning och sommarunderhåll. I enlighet med ett politiskt beslut ska driften för ett stort antal enskilda vägar överlämnas till berörda fastighetsägare. För genomförandet av detta krävs ett antal lantmäteriförrättningar och ett antal vägsamfällighetsföreningar behöver bildas.



Projektanställning till och med
2023-12-31, tillträde omgående.

Möjlighet till årsvis förlängning

Publiceringsdatum
2023-03-22

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som biträdande projektledare/administratör ingår att samordna kontakter mellan kommunen, berörda fastighetsägare och lantmäteriet. Du kommer att tillsammans med projektledaren också vara behjälplig med att starta vägsamfällighetsföreningar, hålla informationsmöten för fastighetsägare, ha kontakt med lantmäteriet och samverka med övriga kollegor på infrastrukturavdelningen. Du rapporterar till arbetsledaren/enhetschef för Infrastruktur enheten.

Kvalifikationer
Gymnasial alt eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunskap om väglagstiftning, föreningsdrift och kommunal drift är ett krav.

Du har ett brett lokalt nätverk och erfarenhet från den kommunala verksamheten. För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt och du kan anpassa ditt budskap utifrån mottagaren. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet.

Dina personliga egenskaper
Som person är du engagerad, lyhörd och har en stor dos tålamod. Du har stark integritet och står upp för fattade beslut på ett professionellt sätt. Du är flexibel och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Intervjuer kan komma att hållas under ansökningstiden.

Vi erbjuder
Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng.

Kontaktinformation
Mathias Wiberg, Flygplatschef, 0680-16100, mathias.wiberg@herjedalen.se

Nancy Fridh, Facklig företrädare Kommunal, 0104429759, nancy.fridh@herjedalen.se

Arbetsplats
Medborgarhuset

84280 Sveg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4638067713".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Facklig företrädare Kommunal
Nancy Fridh
nancy.fridh@herjedalen.se
0104429759

Jobbnummer
7576155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: