Biträdande kanslichef till juridik- och kanslistaben i Nacka kommun!

Nacka kommun, juridik- och kanslistaben / Chefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslistaben i Nacka

Är du intresserad av ledarskap och verksamhetsutveckling och vill skapa förutsättningar för högre kvalitet och effektivare processer? Då kan detta vara rätt utmaning för dig!

https://www.

nacka.se/medarbetare/enheter/juridik-och-kanslistaben/om-enheten/ ska bidra med kvalificerad juridisk sakkunskap och service till nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och att säkerställa en gemensam ärendehanteringsprocess och bereda remisser och motioner för hela kommunen. Sedan 1 januari 2023 har stabens verksamhetsområde utvidgats att omfatta även registratur, arkiv, samordning av valen och ärendeberedning till val- och demokratinämnden. Genom förändringen är juridik- och kanslistaben nu en samlad stab för ärendeberedningen till samtliga nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Biträdande kanslichef har personalansvar för registratorer, arkivarier, koordinatorer och valsamordnare. Tillsammans med kanslichefen leder och driver biträdande kanslichefen utvecklingsarbetet på juridik- och kanslistaben och säkerställer hög kvalitet och effektivitet i våra processer i hela kommunen!

https://www.nacka.se/jobb-vuxenutbildning/om-att-jobba-i-nacka/lediga-jobb-i-nacka-kommun/600050/kanslichef-till-juridik-och-kanslistaben-i-nacka-kommun/ pågår parallellt med denna tjänst.

Ditt uppdrag

Huvuduppdraget för dig som biträdande kanslichef är att leda och utveckla de administrativa processerna inom enhetens hela ansvarsområde i nära samarbete med medarbetare och de medaktörer som vi ska stötta. Du ska medverka i, och driva på utvecklingen mot än högre kvalitet, effektivitet och arbetsglädje utifrån nya behov och möjligheter. Initialt ingår i uppdraget att forma och sätta gemensamma mål för den nya utvidgade juridik- och kanslistaben. Det ingår också att ta initiativ till utvecklingsinsatser och planera och genomföra dessa. Som chef leder och fördelar du det löpande arbetet och säkerställer att rutiner och riktlinjer efterlevs och följer upp att vi uppnår målen för verksamheten. Rollen är delvis ny och det finns möjlighet att forma uppdraget utifrån de gemensamma mål som ska tas fram för juridik- och kanslistaben. Du rapporterar till kanslichefen för Juridik- och kanslistaben.



Är det här du?

Vi söker dig som är högskoleutbildad och har goda kunskaper om juridik- och kanslistabens ansvarsområden och gärna viss erfarenhet av handläggning i en politiskt styrd organisation. Du ska ha några års chefserfarenhet. Vi vill att du har erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling och att du kan få med dig dina medarbetare och andra medaktörer i förändringsarbetet. Du får gärna ha arbetat i liknande roll tidigare.

Din erfarenhet:

- Chefserfarenhet.
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling/förändringsledning.
- Goda kunskaper om aktuella ansvarsområden.
- Högskoleutbildning som bedöms vara relevant.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper

Du som söker brinner för utvecklingsarbete, i synnerhet digitalisering. Du har ett stort intresse och engagemang för dina medarbetares kunskap och idéer och ser att du på bästa sätt fångar upp dessa genom ett närvarande ledarskap. Du är lyhörd och initiativtagande och leder tryggt framåt med tydlig kommunikation och prestigelöshet för att uppnå goda resultat.

Ditt ledarskap förknippas med:

- Tryggt och naturligt ledarskap.
- Stöder och uppmuntrar människor.
- Arbetar för att uppnå goda resultat.
- Skapar processer som förbättrar effektiviteten.



Vi erbjuder
I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Du kommer till en roll med stora möjligheter att göra skillnad i en expansiv kommun i framkant som kännetecknas av högt engagemang, hög kompetens och en stark ambition att utveckla Nacka för en hållbar framtid.



Intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3-5 år. Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan!
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta mig, Maria Rönnberg, maria.ronnberg@nacka.se

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Sista ansökningsdag är 2023-03-30.

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/93".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, juridik- och kanslistaben

Jobbnummer
7538010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, juridik- och kanslistaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslistaben: