Biträdande förvaltningschef omsorgen ref nr 18/123

Smedjebackens kommun / Undersköterskejobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.



Omsorgsnämnden ansvarar för frågor som rör äldre och funktionshindrande i Smedjebackens kommun.
Vill du veta mer? Läs mer oss: https://smedjebacken.se/omsorgstod.4.1c8acd0912569052aaf8000962.html

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.

All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.

Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.

Publiceringsdatum
2018-10-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som biträdande förvaltningschef kommer du i samarbete med förvaltningschefen leda och styra omsorgsförvaltningens verksamheter som omfattar ca 300 tillsvidareanställda. När förvaltningschefen är borta ska du kunna gå in i dennes ställe och vice versa. Ni två kommer att bilda ett team som gemensamt tar ansvar för verksamheten som omfattar äldreomsorg, LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och den kommunala hälso- och sjukvården samt administrativ personal. Du kommer även att ha ett nära samarbete med omsorgsnämnden och dess ordförande. Den biträdande förvaltningschefen kommer att ha budget och personalansvaret för omsorgens fem biståndshandläggare och kommunens LSS verksamheter inklusive kommunpsykiatrin som leds av sammantaget tre enhetschefer. I uppdraget ingår även att företräda omsorgsförvaltningen utåt, samverka både inom och utanför kommunen samt delta i arbete som bedrivs gemensamt i länet inom verksamhetsområdena LSS, socialpsykiatri och äldreomsorg. Du kommer att ingå i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp som består av 10 enhetschefer och leds av förvaltningschef i samverkan med biträdande förvaltningschef.

Som stöd i ditt arbete har du förvaltningens administration samt centrala resurser i form av personalavdelningen och ekonomiavdelningen. Arbetet som biträdande förvaltningschef innefattar kontakt med politiken och ställer därmed krav på din förmåga att samarbeta.

Du kommer att ingå i ett team som gillar att ta tag i utmaningar och eftersom verksamheten är förhållandevis liten så arbetar vi alla tätt tillsammans. På en liten arbetsplats måste alla hjälpas åt och på bästa sätt utifrån var och ens egen kompetens bidra till att utföra de varierade arbetsuppgifter som dyker upp.

Kvalifikationer
Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta som chef och god vana vid att leda underställd personal samt att du har haft tidigare budget och uppföljningsansvar. Du bör helst vara insatt i de verksamheter som bedrivs inom omsorgen och bör ha kunskap om myndighetsutövning samt gällande lagstiftning inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS och socialtjänstlagen, SoL och angränsande lagstiftning. Likaså om du har erfarenhet av att arbetsleda personal inom dessa professioner. Du förväntas ha en utbildning på högskolenivå som vi anser vara lämplig för tjänsten.

Du ska ha ett stort intresse för verksamhetsutveckling och vara duktig på att yttra dig i tal och skrift och behärska svenska språket väl.
Du förväntas kunna ta egna initiativ och inte rädas nya arbetsuppgifter och kunna växla mellan dem i arbetsvardagen.

Körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Du bör som person vara pålitlig, lojal och stresstålig.
Vi ser gärna att du ha humor och hellre se glaset som halvfullt än halvtomt.

Vi erbjuder
Vi vill kunna erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till våra nyanställda som erbjuds en tillsvidareanställning. Vi vill ha en frisk personal som är aktiva och därför tror vi att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare helt enkelt. Möjlighet att fylla upp till heltid erbjuds dessutom inom kommunen.

Kontaktinformation
Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240 - 660 330 , elisabeth.zimmer@smedjebacken.se

Helena Caspersson, Vision, 0240 - 660 177

Arbetsplats
Vasagatan 17

777 30 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-29
Ange följande referens när du ansöker: 3955637137
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Zimmer elisabeth.zimmer@smedjebacken.se 0240 - 660 330
Helena Caspersson 0240 - 660 177

Företag
Smedjebackens kommun

Adress
Smedjebackens kommun
Smedjebackens kommun
77730 Smedjebacken

Kontorsadress
Vasagatan 17, 777 30 Smedjebacken

Jobbnummer
4401377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: