Biträdande enhetschef till tillståndsenheten, föräldravikariat

Stockholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Välkommen till tillståndsenheten
Tillståndsenheten som leds av enhetschef består av en tobaksektion och en alkoholsektion samt en övergripande administrationsektion.

Totalt är det tre biträdande enhetschefer på enheten. Enhetens uppdrag är att säkerställa en god efterlevnad av alkohol- och tobakslagen i stadens restauranger gällande serveringstillstånd och försäljningsställen gällande tobakstillstånd. Enheten arbetar med tillståndsgivning och administration gällande anmälan om försäljning samt har tillsynsansvar för alkohol, e-cigaretter, folköl, tobak och kontroll av vissa receptfria läkemedel samt tobaksfria nikotinprodukter.

Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är höga och vi ska på alla sätt hjälpa de företagare som vill bedriva sin verksamhet i Stockholms stad. Vi vill bidra till att skapa goda restaurang- butiks- och boendemiljöer för stadens medborgare samt bra förutsättningar för tillståndshavarna att konkurrera på lika villkor. Socialförvaltningen har sina lokaler i Farsta centrum.

Nu söker vi en biträdande enhetschef till tobaksektionen.

Din roll
Som biträdande enhetschef vid tillståndsenheten har du personal-, arbetsmiljö-, verksamhets- och budgetansvar för den grupp som arbetar med tobak, e-cigaretter, folköl och vissa receptfria läkemedel och tobaksfria nikotinprodukter. Arbetsuppgifterna för gruppen består både av att handlägga ansökningar om tillstånd, administrera anmälningar och att utöva tillsyn och kontroll. Du fungerar som stöd till medarbetarna i deras roller, arbetar med ärenden till Tillståndsutskottet och skriver på beslut gällande tobaksärenden. Du är också ansvarig för administration och tillsyn av folköl och e-cigaretter samt kontroll av vissa receptfria läkemedel och tobaksfria nikotinprodukter. Du jobbar kontinuerligt med att följa upp och utveckla verksamheten och en del i detta är att upprätthålla en bra samverkan med andra myndigheter. I arbetsgruppen som rapporterar till dig finns idag cirka 10 medarbetare. Du kommer till en arbetsgrupp som är under utveckling med engagemang och driv för sina uppdrag. Du ingår i enhetens ledningsgrupp som består av övriga biträdande enhetschefer och leds av enhetschefen.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- akademisk examen
- aktuell chefserfarenhet
- minst 2-3 års erfarenhet som chef
- god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

- ledarskapsutbildning
- kunskap och erfarenhet att arbeta med tillståndsgivning, beslutsfattande och tillsyn
- erfarenhet av att leda utveckling av processer- och verksamhet
- samverkat med andra myndigheter

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser:
Som person är du trygg i din kompetens och har lätt för att på ett tydligt sätt kommunicera med andra. Du skapar engagemang och arbetar aktivt med konstruktiv återkoppling samt utvecklar ditt eget ledarskap. Det är även av stor vikt att du har förmågan att se till helheten och förstår vikten av ett fungerande samarbete mellan sektionerna och externa parter för att på så sätt hitta bra lösningar som fungerar för hela verksamheten. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att arbeta mål och resultatinriktat. För att lyckas i rollen är du även serviceinriktad och har förmåga att ta egna beslut.

Vi erbjuder dig
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, friskvårdstid alternativt friskvårdsbidrag och bra flextidsvillkor. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm Stad här.

Din ansökan

- I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten.
- I ditt personliga brev vill främst att du motiverar varför just du skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med i rollen.

Publiceringsdatum
2022-11-18

Övrig information
Anställningsformen är ett föräldravikariat på ca 1 år.

I denna rekryteringsprocess kommer de kandidater som går vidare få göra ett personlighetstest.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/7475".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Socialförvaltningen

Kontakt
Anders Höglund, Rekryteringskonsult
0850811703

Jobbnummer
7184705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: