Biträdande enhetschef till Hornstulls servicehus på Södermalm

Stockholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Hornstulls servicehus består av 88 lägenheter och en mötesplats.

Här arbetar omsorgspersonal, vaktmästare, lokalvårdare, arbetsterapeut, fysioterapeut samt sjuksköterskor. Vi är ca 40 medarbetare.

Publiceringsdatum
2019-10-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att leda det dagliga arbetet tillsammans med en samordnare. Du ansvarar för: Personalansvar; Att rekrytera, utveckla, motivera, följa upp medarbetarna Budget- prognos- och uppföljningsarbete inom ekonomi Utveckling och uppföljning av enhetens systematiska kvalitetsarbete Du både vårdar och utvecklar relationerna med boende, närstående, myndigheter och andra organisationer Som biträdande enhetschef är du synlig i verksamheten för både medarbetare och boende. Du är en nyckelperson i verksamheten och driver den mot uppsatta mål, tillsammans med samordnare och enhetschef. Södermalm driver olika utvecklingsprojekt och du förväntas vara intresserad av kvalité och utvecklingsfrågor.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning motsvarande socionomexamen, gärna med inriktning äldreomsorg alternativt sjuksköterska eller arbetsterapeut med lämplig vidareutbildning. Du kan även ha genomgått annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig.

Ledarskap: Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och ta ansvar. Du leder med en stor självinsikt, öppen kommunikation och genom att bygga goda relationer. Du är tydlig och beslutsam. Du har tydligt brukarfokus i ditt ledarskap. Personliga förmågor: Du har en personlig mognad, är självgående och samarbetar bra med andra. Du har ett eget driv och motivation att utveckla ditt eget och andras arbetssätt. Du har ett stort engagemang, är flexibel och arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål. Du kan effektivisera och utveckla verksamheten utifrån mål och uppdrag. Du har ekonomiskt medvetenhet. Du är resultat- och lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt möjlighet till en friskvårdstimme/vecka samt att du kan köpa ett mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

https://aldreomsorg.stockholm/hitta-servicehus/servicehus/hornstulls-servicehus/



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6261".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Södermalm SDF, Södermalms hemtjänstenhet, Hornstulls servicehus

Jobbnummer
4888152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: