Biträdande enhetschef till etableringsenheten

Nacka kommun, etableringsenheten / Ekonomichefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, etableringsenheten i Nacka

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.



Vi söker dig som kan och vill leda och utveckla områdena ekonomiskt bistånd och ensamkommande barn och unga i en av Sveriges mest expansiva kommuner.

Är du vår Biträdande enhetschef?



Vi erbjuder
En chans att arbeta i Årets superkommun 2018 och på en enhet där digitaliseringen ligger i framkant avseende robothandläggning och digitaliserad ansökan. En möjlighet att driva och leda arbetet i ett viktigt samhällsuppdrag med ansvar för områdena ekonomiskt bistånd och ensamkommande barn och unga. Ett ansvarsfullt och varierande arbete där du får förtroendet att tillsammans med engagerade medarbetare utveckla verksamheten utifrån vad våra målgrupper bäst behöver.

Alla chefer inom Nacka kommun tilldelas ett stort ansvar genom delegation till lägsta effektiva nivå. Uppdragen är tydliga och utmanande och har sin utgångspunkt från kommunens övergripande mål.



Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en biträdande enhetschef med uppdrag att ansvara för områdena ekonomiskt bistånd och ensamkommande barn och unga. Grupperna består idag av totalt 20 medarbetare som ger stöd till Nackabor på deras väg mot etablering och egen försörjning.

Tillsammans med medarbetare och enhetschef arbetar du för ständiga förbättringar av arbetssätt och metoder samt driver arbetet med att skapa ett högt kundfokus.



Som biträdande enhetschef för etableringsenheten

Ska du:

- leda, samordna och utveckla arbetet inom grupperna för att skapa ett högt kundfokus.
- ingå i enhetens ledningsgrupp.
- ha budgetansvar och delta i ekonomisk rapportering.
- föredra ärenden i nämnden.
- ha operativt ansvar för det dagliga arbetet i samarbete med två arbetsledare.
- främja till delaktighet, arbetsglädje och skapa en god miljö som stimulerar till samarbete.
- ansvara för att kvalitetssäkra verksamheten och myndighetsutövningen och säkerställa att verksamheten ständigt förbättras.
- ta ansvar över att medarbetarna är uppdaterade om rättsläget inom sina respektive områden.
- genom omvärldsbevakning skapa dig ett bra helhetsperspektiv av faktorer som påverkar verksamheten på kort och lång sikt.

Har du:

- flerårig ledarerfarenhet med personalansvar och budgetansvar.
- relevant akademisk examen, gärna som socionom eller motsvarande.
- erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och/eller har erfarenhet av att ha arbetat med ensamkommande barn och unga.
- goda kunskaper av relevant lagstiftning inom det sociala området.



Önskvärd:

- erfarenhet från ledarskap i förändring
- erfarenheter av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
- erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning och utredningsarbete inom området barn och ungdom inklusive LVU.
- erfarenhet av att skriva tjänsteskrivelser.
- erfarenhet av att ha arbetat med digitalisering av arbetsprocesser.



Besitter du:

- förmågan att använda dig av kommunikation för att förmedla budskap, visioner och strategier.
- förmågan att leda och driva i förändring och möjligheten att peka ut en riktning och att skapa förutsättningar att ta sig dit.
- ett gott omdöme och att du vågar stå för tuffa beslut som kan komma att fattas.
- förmågan att kunna prioritera och anpassa din arbetsdag efter vad som dyker upp samt att kunna agera så väl strategiskt som operativt.
- förmåga att analysera och beskriva ekonomiska utfall och annan måluppfyllelse



När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.



Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med ett chefsförordnande. Startdatum sker enligt överenskommelse. Placering i Nacka stadshus, mitt emot Nacka Forum, i öppna och moderna lokaler.

Ansökan
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut så ansök gärna redan idag om du vill anta utmaningen att leda utvecklingen av etableringsenheten i en av Sveriges mest expansiva kommuner. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 3 mars 2019.



Välkommen till oss!

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-02-08

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: 2018/554
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Stark, Enhetschef 08 - 718 89 83

Företag
Nacka kommun, etableringsenheten

Adress
Nacka kommun, etableringsenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
4603699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, etableringsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, etableringsenheten: