Biträdande enhetschef Stureby vård- och omsorgsboende

Stockholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
2023-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biträdande enhetschef Stureby vård- och omsorgsboende" (publicerad 2023-12-06) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Arbetsplatsbeskrivning
Stureby vård- och omsorgsboende är ett kommunalt äldreboende med demensinriktning, 90
vårdplatser fördelat på 4 våningsplan och 11 avdelningar.

Arbetet hos oss utgår från teamet. Inom verksamheten arbetar cirka 100 anställda varav tre biträdande enhetschefer. Vi utgår ifrån ett salutogent förhållningssätt med fokus på att skapa en känsla av sammanhang för såväl boende som medarbetare. Vården och omsorgen är personcentrerad där fokus ligger på den demenssjukes hälsa, välbefinnande och livskvalitet.

Publiceringsdatum
2023-04-03

Dina arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef på Stureby vård- och omsorgsboende har du det operativa chef- och ledarskapet för din del av verksamheten. Tillsammans med enhetschef och dina kollegor utgör ni ledningsgruppen på Stureby vård- och omsorgsboende.
Mötet med dina medarbetare och det dagliga ledarskapet kommer att vara ditt huvudsakliga uppdrag. Du kommer också att leda och driva utvecklings- och kvalitetsarbete. För att lyckas i uppdraget som biträdande enhetschef är du en person med kunskap, engagemang samt arbetslivserfarenhet kring äldreomsorgsfrågor.
Du har erfarenhet av att arbeta som chef, och känner dig trygg i rollen som ledare. Du är inlyssnande, coachande och har en förmåga att förstå behov hos andra. Du är mån om att skapa begriplighet för både dig själv och dina medarbetare i ert gemensamma uppdrag för våra brukare.
Du skapar förutsättningar för att driva, följa upp och slutföra de beslutade processerna för att uppnå förväntade mål och resultat för verksamheten. Du är professionell och tydlig i din kommunikation och skapar goda förutsättningar för dialog.
Du är också medveten om vikten av gott samarbete med olika professioner. Vi ser att du har goda arbetsrättsliga kunskaper samt förstår vikten av att arbeta systematiskt med arbetsmiljöfrågorna. Då uppdraget innefattar att vara delaktig i ekonomiska frågor kring verksamhetens budget är det nödvändigt att du har en förståelse och kunskap kring de ekonomiska aspekterna av arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av
arbete i en politiskt styrd organisation.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen där vi ser att det är fördelaktigt med inriktning mot
äldreomsorg eller akademisk utbildning med annan inriktning som vi bedömer relevant för uppdraget.
Vi söker dig som är flexibel, har förmågan och modet att vara en trygg operativ ledare och
arbetsgivarrepresentant. Du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och välutvecklad systematisk och analytisk förmåga och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv. Du tar initiativ till utveckling utan att tappa det operativa. Du är strukturerad och arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du ska vara trygg och bekväm med att göra omprioriteringar och snabbt kunna växla både tempo och riktning. Det ställs höga krav på att du kan arbeta självständigt och i grupp, strukturerat och systematiskt för att säkerställa kvalitén i verksamheten som helhet.
Du kan förmedla information på ett tydligt sätt i både tal och skrift. Goda kunskaper att hantera digitala verktyg är ett krav, du ska ha lätt för att hantera de system som används inom verksamhetsområdet.

Övrig information
Vi lägger stor vikt på erfarenhet av ledarskap. Vi tillämpar personlighetstest i samband med rekryteringen. Vi inleder anställningen med 6 månaders provanställning.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Social omsorg äldre

Kontakt
Hanne Rönnback
08-50820745

Jobbnummer
7617564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: