Biträdande enhetschef och samordnare av tillståndsgivning

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vi söker en biträdande enhetschef som är teknikintresserad och har erfarenhet av att leda kvalificerade experter. Vill du vara med och arbeta för att maximera samhällsnyttan av radiospektrum? Om du är trygg i din ledarroll och har förmågan att skapa engagemang samtidigt som du har ett lösningsorienterat sinne så kan du vara den vi söker!

På PTS bidrar du på ett tydligt sätt till att skapa samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Som biträdande enhetschef kommer du att arbeta för att hela PTS ska nå ett gott resultat. Du kommunicerar och samverkar, du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv, du driver och prioriterar de för myndigheten viktiga frågorna. Du bistår enhetschefen i att tydliggöra uppdrag och mål samt i planering, utveckling och uppföljning av verksamheten i dialog med medarbetarna. Du tar ansvar för arbetsmiljön, såväl fysisk som psykosocial. Du har intresse för och förmåga att leda och inspirera kvalificerade medarbetare.

Följande uppgifter ingår därmed i tjänsten som biträdande enhetschef:
• Bistå enhetschefen i att utveckla, leda och driva enhetens verksamhet i enlighet med förväntningarna som finns för PTS chefer och avdelningens bärande principer
• Arbeta utifrån ett helhetsperspektiv för att enheten, avdelningen, divisionen och PTS ska nå ett gott resultat
• Ha personalansvar för en del av enhetens medarbetare och ansvara för deras arbetsmiljö, både fysisk och psykosocial
• Samordna arbetet på enheten vad gäller tillståndsgivning (planering och uppföljning av processen såväl som ledning i enskilda ärenden)

Vi söker dig med en relevant teknisk utbildning och med erfarenhet av att leda kvalificerade experter. Du behöver även ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet från it- eller telekombranschen
• Erfarenhet av strategi-, förändrings- och utvecklingsarbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad, drivande och ansvarstagande. Du har en mycket god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom har du självklart ett teknikintresse.

Om avdelningen för resursförvaltning
Avdelningen verkar bland annat för att maximera samhällsnyttan av radiospektrum över tid. Avdelningen arbetar för att möjliggöra användningen av säkra, prisvärda och effektiva radiobaserade tjänster och produkter för slutkonsumenter och andra radioanvändare.

Avdelningen består av en ledningsgrupp samt fem enheter, varav en är enheten för spektrumtillstånd. Enheten arbetar med tilldelning och hantering av tillstånd för enskilda radiosändare för mobiltelefoni, fast radio, jordstationer, rundradio, trådlösa mikrofoner, maritim radio, blocktillstånd utan urvalsförfarande mm. Andra frågor som enheten hanterar är beslut om frekvensanvändning för Polisen och Försvaret och internationellt arbete inom radioområdet.

Att jobba på PTS betyder att du får ett meningsfullt uppdrag till nytta för samhället, tillsammans med cirka 380 kompetenta kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi arbetar strukturerat med varje medarbetares mål och utveckling. Vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs därför en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Välkommen med din ansökan senast den 21 november 2021.

För mer information kontakta enhetschef Karoline Boström på tel. 08-678 56 20 eller HR-specialist Linn Arnewing på tel. 08-678 57 01. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation Saco, maila saco@pts.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-11-02

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
6087898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: