Biträdande enhetschef med ansvar för myndighetens lokalförsörjni
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten / Fastighetsskötarjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten i Härnösand Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på
www.spsm.se/ledigajobbJust nu söker vi dig som vill fortsätta driva vår förändringsresa framåt!
Vill du vara med och skapa nya möjligheter inom lokalförsörjningsområdet?
Är du en samverkande person som vill driva myndighetens utveckling mot hållbara och attraktiva arbetsplatser?
Vill du påverka våra framtida skollokaler och kontor?
Publiceringsdatum2022-05-06ArbetsuppgifterTjänsten som biträdande enhetschef med ansvar för lokalförsörjning innebär att du har den ledande rollen för myndighetens lokalförsörjningsarbete.
Våra lokaler återfinns från Luleå i norr till Malmö i söder. Total har vi 18 elevboenden (4 000m2), 10 skolor (40 000m2) och 20 kontor (16 000m2). Eftersom vi är en statlig myndighet äger vi inte våra lokaler utan vi hyr av olika fastighetsägare.
Sedan 1 januari 2022 har lokalförsörjningsarbetet centraliserat och fungerar motsvarande en intern hyresvärd. Som biträdande enhetschef för lokalförsörjning ska du långsiktigt och strategiskt driva arbetet med att utveckla, planera och genomföra arbeten kring myndighetens lokaler tillsammans med myndighetens lokalsamordnare.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ansvara för myndighetens strategiska lokalförsörjningsarbete och ansvara för hyres- och driftsavtal.
• ansvara för förhandling, framtidsdialoger och driftmöten med hyresvärdar samt omvärldsbevaka utvecklingen på fastighetsmarknaden.
• ta fram underlag, följa upp investeringar och budget för myndighetens lokalförsörjning samt ta fram förslag till indikatorer och nyckeltal.
• initiera, styra och planera projekt inom lokalförsörjning.
• ge expertråd och stöd till verksamheten i lokalförsörjningsfrågor.
• ansvar för budget och personalansvar för tre lokalsamordnare.
• leda och samordna interna tvärfunktionella grupper samt samarbetsgrupperingar med externa parter.
• ansvara för vår rapportering till Ekonomistyrningsverket och Naturvårdsverket.
Lokalförsörjningsorganisationen är ny, vilket innebär att du kommer att ansvara för att utveckla lokalförsörjningsarbetet tillsammans med lokalsamordnarna i nära samarbete med övrig verksamhet. Det är viktigt för oss att eftersträva hållbara lokaler där ekonomiska, sociala och miljömässiga förutsättningar vägts samman utifrån verksamhetens behov.
Andra arbetsuppgifter inom enhetens kompetensområde kan förekomma då du ersätter enhetschefen vid enhetschefens frånvaro.
Även om de flesta möten sker digitalt så kommer tjänsten innebära en del resor.
KvalifikationerVi söker dig som
• har en akademisk examen med inriktning mot fastighetsfrågor, ingenjör, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flerårig chefserfarenhet med budget, verksamhet- och personalansvar.
• Flerårig erfarenhet av strategiskt lokalförsörjningsarbete.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av lokalförsörjning för skolverksamhet.
• har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling.
• har erfarenhet av lagstiftning som berör lokalförsörjning, t.ex. arbetsmiljö-, hyresrätt, plan- och bygg samt miljöområdet.
• har erfarenhet av arbete i projekt.
• har kunskaper om fastighetsekonomi.
• har förhandlingsvana.
• har mycket god kommunikativ förmåga
• uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift
Dina personliga egenskaper• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2022/522".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)
Arbetsplats Specialpedagogiska skolmyndigheten, Samordningsenheten
Kontakt Enhetschef
Åsa Söderqvist
010-473 51 50 Jobbnummer 6618104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.