Biträdande enhetschef, hemtjänst

Stockholms stad, Äldreomsorg / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Östermalms stadsdelsförvaltning har ca 900 anställda som ansvarar för verksamhet inom förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, stadsdelsmiljö, parker och kultur och fritid.
I stadsdelen bor ca 72000 invånare, varav många äldre. Avdelningen äldreomsorg Östermalm söker nu biträdande enhetschefer till hemtjänsten.

Hemtjänsten i Östermalms stadsdelsförvaltning är organiserad i två enheter som är fördelat geografiskt till tre lokaler. Hemtjänst Östermalm har två enhetschefer, fyra biträdande enhetschefer och ett 120-tal medarbetare.
Områdena är organiserade utifrån geografiska indelningar för att uppnå en god tids- respektive personkontinuitet för de brukar som beviljats hemtjänst. Vi arbetar på uppdrag av beställaravdelningens biståndshandläggare och verkställer beslut om service- och omsorgsinsatser för de brukare som valt hemtjänst Östermalm till utförare. Vi har dag- och kvällspersonal.

Publiceringsdatum
2016-02-09

Arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef kommer du att arbeta med planering, samordning, verksamhets- och kvalitetsuppföljning och utveckling av verksamheten. Du har kostnads-, personal- och arbetsmiljöansvar och ansvarar för att leda och fördela arbetet.

Du kommer att ha kontakt med brukare, anhöriga och medarbetare och arbetar med dokumentation, schemaläggning, systemstöd och utveckling av personalens kompetens. Du kommer även att ersätta enhetschefen vid dennes frånvaro.

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller motsvarande högskoleutbildning och minst några års arbetslivserfarenhet av äldreomsorg. Du är en god användare av olika IT-verktyg. Då arbetet innebär att du arbetar med dokumentation samt har många interna och externa kontakter är det viktigt att du kan kommunicera på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och/eller har haft personalansvar.

Du har en personlig mognad och är stabil även i stressiga situationer. Du tänker strategiskt och visar omdöme i uttalanden, agerande och beslut. Vidare är du kommunikativ och har en god pedagogisk insikt som gör att du kan anpassa sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Då arbetet sker i en dynamisk arbetsmiljö är det också viktigt att både kunna vara flexibel och att kunna arbeta självständigt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

För denna tjänst kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-23
Ange följande referens när du ansöker: 16/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Näslund, Enhetschef cecilia.naslund@stockholm.se
Birgitta Beausang, Enhetschef birgitta.beausang@stockholm.se
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734

Facklig kontakt
Karin Wrannvik, Ledarna 0761290750
Rolf Nyström, Vision 08-508 08 673
Anna-Maja Hellberg, SACO 08-508 406 24

Företag
Stockholms stad, Äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Äldreomsorg
Box 24156
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 104 10451 Stockholm

Jobbnummer
2660816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg: