Biträdande enhetschef för arbetsmarknad, bostad och integration

Lidingö stad / Sjukvårdschefsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Omsorgs- och socialförvaltningen erbjuder stöd till lidingöbor i livets alla skeenden och omfattar verksamhetsområdena individ och familjeomsorg, äldreomsorg, socialpsykiatri och funktionsnedsättning. Allt arbete vi gör präglas av att vi sätter individens perspektiv i centrum.

Enheten arbetsmarknad, bostad och integration är en växande enhet som har ett spännande och viktigt uppdrag med att ge stöd till lidingöbor som står utanför arbetsmarknaden, mottagning och integration av nyanlända samt stöd i att söka bostad.

Vi är en lösningsfokuserad enhet med många olika funktioner där samverkan är vägen till målet. Vi sitter i nya fräscha lokaler i stadshuset i Lidingö centrum. Då enheten utökats söker vi nu en biträdande enhetschef.

Publiceringsdatum
2019-06-05

Dina arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef ansvarar du för att leda det dagliga arbetet på enheten och ge stöd till handläggarna. I nära samarbete med enhetschefen ska du leda, utveckla och ansvara för god kvalitet och samverkan inom arbetsmarknad, bostad och integration. I ditt uppdrag ingår också att ansvara för att bidra med kompetens, omvärldsbevakning och helhetssyn kring dessa frågor.

I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar även på våra medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar och utbildning i aktivt medarbetarskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning. För att kunna stötta våra handläggare och utveckla arbetet behöver du ha erfarenhet av att leda i en verksamhet, gärna inom berörd målgrupp. Det är även viktigt att du har digital kompetens och ser digitaliseringens möjligheter. Du behöver även ha god svenska i både tal som skrift.

För oss är din personlighet viktig. För att kunna bemöta och stötta enhetschef och handläggare på ett bra sätt vill vi att du har goda ledaregenskaper, gott omdöme och en hög integritet. Du är duktig på att hantera många situationer samtidigt och kan prioritera ditt arbete. Eftersom det är en tjänst med samverkan i många olika forum behöver du vara självgående, gilla att ge service samt ha en mycket god samarbetsförmåga .

Övrig information
Inledande provanställning kan bli aktuellt.
Individuell lönesättning.

Tillträde enligt överenskommelse. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Anna Skagersten, Enhetschef, 08-731 39 23

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-20
Ange följande referens när du ansöker: 4093970351
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Facklig representant 08- 731 30 00
Anna Skagersten 08-731 39 23

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Lidingövägen 15
18132 Lidingö

Kontorsadress
Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

Jobbnummer
4818997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: