Biträdande enhetschef e-handel och leverantörsreskontra

Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet / Organisationsutvecklarjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet i Botkyrka

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Region Stockholm och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge.
Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.

Upphandlingsenheten är en del i kommunledningsförvaltningen och har består av ett tjugotal personer och är indelad i två grupper, inköp & upphandling samt e-handel & leverantörsreskontra. Upphandlingsenheten ansvarar för hela stödprocessen anskaffa varor och tjänster och ger stöd till hela kommunen i frågor om inköp och upphandling.

Som biträdande enhetschef kommer du att ha ett samlat ansvar för gruppen e-handel och leverantörsreskontra. I gruppen finns också ansvar för samordnad varudistribution. Den biträdande enhetschefen rapporterar till upphandlingschefen.


Publiceringsdatum
2021-05-26

Arbetsuppgifter
I arbetet kommer chefskap kombineras med operativt arbete för att utveckla beställnings-, leverans och fakturahanteringsprocesser. Botkyrka införde 2020 e-handel och har under detta år kommit långt i arbetet, men vi vill komma ännu längre. Våra mål handlar därför om att ansluta fler leverantörer och automatisera hantering av beställningar, leveranser och fakturahantering. Vi arbetar med stöd till våra beställare och kommer framöver arbeta ännu mer med uppföljning för att sporra utvecklingsarbetet.

I rollen är det utöver den egna gruppen, viktigt att säkerställa ett nära samarbete med upphandlare och inköpare inom enheten liksom med förvaltningarnas beställare och chefer.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Vidareutveckla och förvalta processer och it-stöd för beställning, leverans och fakturahantering inklusive samordnad varudistribution.
• Arbetsleda och följa upp arbetet kopplat till e-handel, leverantörsreskontra samt samordnad varudistribution.
• Personal- och arbetsmiljöansvar för den egna gruppen om sex personer.



Kvalifikationer
Obligatoriska krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, inköp, it eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet i arbetsledande befattning eller som projektledare.
• Erfarenhet av arbete med e-handel och elektroniska beställningsprocesser.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Meriterande krav för tjänsten:
• Erfarenhet av chefsroll med personal- samt arbetsmiljöansvar.
• Erfarenhet av inköps- och fakturahanteringssystemet Proceedo.
• Erfarenhet av e-handel i offentlig sektor och rekommendationer från Single Face To Industry (SFTI).
• Kunskap om metoder och arbetssätt för verksamhetsutveckling, it-systeminförande och genomförande av förändringar (t ex processutveckling, nyttorealisering eller förändringsledning).

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs med att samarbeta med andra och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram, samt påminner och följer upp. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekrytering tillämpar vi en 6 månaders provanställning.

ÖVRIGT
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.
Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.

Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS/2021:00221".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)

Arbetsplats
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Jobbnummer
5770736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet: