Biträdande Enhetschef

Stockholms Stad / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldreomsorg ingår i Avdelningen äldreomsorg och består av ca 44 medarbetare och
leds av en enhetschef och två biträdande enhetschefer.

Enheten handlägger ansökningar och följer upp insatser enligt SoL och LSS.
Arbetsplatsen är belägen i Globenområdet med närhet till service och allmänna
kommunikationer.

Nu söker vi en ytterligare biträdande enhetschef som vill vara med och driva enheten tillsammans med oss. Du har dagligt, operativt ansvar tillsammans med övriga två biträdande enhetschefer.

Du kommer ha personalansvar för biståndshandläggare ca 8-12 personer samt ansvar för att leda projektet Tryggt mottagande. Projektet är i dagsläget satt till fram till 20191231, men med trolig förvaltning efter det. Syftet med projektet är att skapa extra trygghet i sin ordinära bostad, för vissa personer efter utskrivning från slutenvården. Arbetsgruppen består av i dagsläget 4 undersköterskor, som arbetar vardagar, och vilka du kommer ha personalansvar samt närmast drift och utvecklingsansvar för med stöd av enhetschef. Ingår medarbetarsamtal, rehab samt APT mm.

Du deltar i olika former av samverkan och leder enheten tillsammans med övriga biträdande chefer samt enhetschef för att nå politiskt uppsatta mål samt hushåller med enhetens resurser optimalt och effektivt. Ett viktigt mål som präglar enheten är jämställd och likställig biståndshandläggning och respekt för människors lika värde. Detta ska även genomsyra vårt dagliga arbete såväl internt som externt där vi strävar mot öppenhet och god dialog. Enheten arbetar aktivt kring utveckling förnyelse, förbättring samt förenkling av våra processer som i nästa steg ska gynna den enskilde medborgaren som har behov av våra tjänster.

Arbetsmiljön är en viktig faktor som vi värderar högt. Våra medarbetare är de som ytterst ska kunna säkerställa rättsäker handläggning samt alltid arbeta utifrån ett professionellt och bemötande med hög tillgänglighet. Som biträdande enhetschef spelar du en viktig roll i medarbetarnas arbetsmiljö då du arbetar nära handläggarna och coachar och leder det dagliga arbetet. Du bidrar till att säkerställa medarbetarnas känsla av hanterbarhet och begriplighet.

Ett av våra viktiga mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där delaktighet, samsyn och god kamratskap är viktiga hörnstenar.

Samverkan med olika partners som utförare samt fackliga organisationer ingår

Publiceringsdatum
2019-05-16

Kvalifikationer
Du har socionomexamen och du har goda kunskaper om målgruppen och mångårig erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning, rättspraxis, dokumentation och handläggning inom verksamhetsområdet krävs. Du är resultat- och lösningsorienterad och har vitsordad god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är en fördel om du har kunskap om stadens sociala dokumentationssystem Paraplyet.

Relevant högskoleutbildning med kännedom om området är ett krav. Meriterande är erfarenhet inom biståndshandläggning samt erfarenhet av arbetsledning, personalfrågor, rekrytering samt även av hemtjänst.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut har fattats

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse, tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-05
Ange följande referens när du ansöker: 2019/3022
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catarina Söderberg 08-50820299
Charlotta Jogestrand 08-50814245

Företag
Stockholms stad

Adress
Stockholms stad
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
4793251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: