Biträdande Avdelningschef, akutmottagningen Avesta lasarett

Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta / Sjukvårdschefsjobb / Avesta
2014-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biträdande Avdelningschef, akutmottagningen Avesta lasarett" (publicerad 2014-09-26) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta i Avesta

Akutmottagningen på Avesta lasarett har som uppdrag att med god kvalitet, omsorg och tillgänglighet bedriva hälso och sjukvård inom akutsjukvård, i ett närsjukvårdsperspektiv.
Efter sammanslagning av klinikerna står vi inför stora utmaningar att arbeta samman vårdflöden, rutiner mm. Målet är att bedriva en närsjukvård på topp. På Akutmottagningen finns en Akutvårdsavdelning med tre övernattningsplatser.
Vi arbetar med bedömning, prioritering och sortering (triagering) av den akut sökande patienten enligt RETTS (Rapid Emergency Triage and Treatment System).

Publiceringsdatum
2014-09-08

Arbetsuppgifter
Som biträdande avdelningschef kommer du att tillsammans med avdelningschefen arbeta med personalfrågor, verksamhetsplanering och utveckling. Du ersätter avdelningschef då den är frånvarande.
Tjänsten som biträdande avdelningschef är ett förordnande med en tillsvidareanställning i din grundprofession. Du kommer att arbeta 50% som biträdande avdelningschef och resterande tjänstgöringsgrad som sjuksköterska på akutmottagningen. Initialt är förordnandet tidsbegränsat till tre år med möjlighet till förlängning. Som person är Du drivande och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och att visa resultat. Du skall ha lätt att kommunicera och kan ta beslut, kunna arbeta i team samtidigt som Du skall kunna utveckla teamet framåt.
Landstingets chefsutbildning är obligatorisk och planeras tillsammans med din chef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från akutsjukvård och relevant högskoleexamen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kompetens att utöva ett professionellt ledarskap. Viljan att arbeta i och utveckla arbetsuppgifterna inom samtliga områden inom uppdraget. Har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer inom och utom organisationen.

För att trivas hos oss är du självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsprocesser och har förmåga att ständigt nå förbättringar. Du fångar enkelt upp en helhet och konkretiserar den samt har samtidigt förmågan att avgränsa arbetet. Du inspirerar och engagerar och trivs med att leda arbetsgrupper. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har en bra samarbetsförmåga, är dessutom kommunikativ vilket betyder att du ar en bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är trygg och stabil, ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Du tar initiativ och ser till att du når målet och har under vägen dit lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, tar själv ansvar för ditt arbete och driver det vidare. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.

ÖVRIGT
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är heltid med fördelning 50% biträdande avdelningschef och 50% i grundprofessionen. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdesdag: enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-21
Ange följande referens när du ansöker: 654/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Zetterlund, Avdelningschef katarina.zetterlund@ltdalarna.se
Marie-Louise Albertsson, Verksamhetschef marie-louise.albertsson@ltdalarna.se
Lena Löfqvist V. ordförande, Kommunal Bergslagen Säter Hälso- Sjukvård 0226-49 62 58

Facklig kontakt
Hanna Allmo-Gillenberg, Vårdförbundet hanna.gillenberg@ltdalarna.se
Kerstin Dahlström, SACO kerstin.d.dahlstrom@ltdalarna.se
Ann-Christine Åhlberg, Vision ann-christine.ahlberg@ltdalarna.se

Företag
Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta

Adress
Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta
Söderbaums Väg 5
79182 FALUN

Kontorsadress
77482 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1989188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna, Akutmottagningen Avesta: