Bitr. trafik- och fastighetsdirektör till Nacka kommun

Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd / Chefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd i Nacka

Nacka är en enkel, smart och nyskapande kommun som utvecklas i takt med Nackaborna. En attraktiv plats där stadens puls möter skog och hav där människor kan förverkliga sina drömmar. Visionen om öppenhet och mångfald, och värderingen med förtroende och tillit, är ledstjärnor för vår framgång. Nackas ambition är att vara bäst på att vara kommun. Vi behöver därför dig som vill bidra till maximalt värde för skattepengarna och som har vad som krävs för att utvecklas med oss.



Vill du bidra till utvecklingen av trafik- och fastighetsområdet i en kommun i framkant?

Nacka kommun söker biträdande trafik- och fastighetsdirektör

Uppdraget
Nacka är en kommun i ständig utveckling.

Vi planerar och genomför stora bygg- och infrastrukturprojekt där vi bygger och utvecklar bostäder, arbetsplatser, välfärdsfastigheter, grönområden och vägar. Att vi taktar processer och aktiviteter inom trafik- och fastighetsverksamheten med stadsutvecklingsprojekten är avgörande för att realisera Nackas högt ställda mål.

Du kommer att ha ett delat uppdrag där du är biträdande trafik- och fastighetsdirektör och enhetschef för trafikenheten. I nära samspel med trafik- och fastighetsdirektören initierar och driver du utvecklingsprojekt och samordnar frågor som är gemensamma för områdets fyra enheter. Du företräder Nacka i nationell, regional och lokal samverkan med Trafikverket, Trafikförvaltningen, Länsstyrelsen, angränsande kommuner samt andra externa aktörer. I uppdraget ingår även att ta en aktiv roll i kompetensutvecklingsfrågor och i utvecklingen av enkla och effektfulla digitala verktyg.

Trafikenheten ansvarar för trafik- och framkomlighetsfrågor i befintligt gaturum utifrån ett myndighets- och huvudmannaperspektiv. Som enhetschef är ditt uppdrag att styra, leda och utveckla arbetet inom trafikenheten med ett helhetsperspektiv och i nära samspel med stadsutvecklingsenheterna. Till stöd för att lyckas i ditt uppdrag har du en gruppchef som har det operativa ansvaret för tillståndsfrågor.

Att kunna resa på ett enkelt och tryggt sätt engagerar många medborgare och bemötande av frågor och synpunkter på ett förtroendeingivande sätt och med hög servicegrad är en ständigt aktuell utvecklingsfråga för oss. Ämnen som rör framkomlighet under byggtid, att kontinuerligt förbättra trafiksäkerheten, utveckla kommunens cykelstruktur och hantera parkeringsfrågor är prioriterade områden.

Du ansvarar för samordning av ärenden och beslutsunderlag till natur- och trafiknämnden och rapporterar till trafik- och fastighetsdirektören.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen chefserfarenhet av att utveckla och driva trafikfrågor, eller närliggande områden, med goda resultat. Du behöver också ha god ekonomisk kompetens och gedigen erfarenhet av förhandlingar. Du behöver ha god förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att öka kundvärde, kvalitet och flexibilitet genom digitalisering. Du har en akademisk utbildning inom ett relevant område och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Ledarskap och personlig förmåga
Som person agerar du med helhetssyn med förmåga att avväga olika perspektiv samtidigt som du är drivande och vet hur du ska navigera i en komplex miljö för att nå övergripande mål. Du är analytisk och handlingskraftig, och eftersom du kommer att ha många kontaktytor både internt och extern behöver du vara en god kommunikatör med förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten. Du har fokus på utveckling och är bra på att prioritera, planera och följa upp med ett långsiktigt perspektiv för att uppnå kvalitet och resultat.

Du är en trygg, stabil och prestigelös ledare med förmåga att entusiasmera och skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att driva utveckling och nå resultat i ett klimat som inspirerar till arbetsglädje, nytänkande och stolthet.

Har du vad som krävs för att bidra till utvecklingen av Nackas trafik-och fastighetsområde? Välkommen med din ansökan senast den 19 mars.

Du är också välkommen att kontakta våra rekryteringskonsulter på ProAstri - Karin Ivarson, 070- 824 69 08 eller karin@proastri.se och Agneta Värmon, 070 732 55 00 eller agneta@proastri.se

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-02-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/103".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd

Jobbnummer
5118460

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter samt stöd: