Biståndshandläggare-LSS
Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Socialförvaltningen i Kalmar arbetar för att vara en socialtjänst i toppklass. Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre och sätter dem vi finns till för i centrum för vårt uppdrag. Våra främsta mål är att skapa en god vård och omsorg genom att bedriva en verksamhet som är kunskapsbaserad, säker, individanpassad, effektiv, jämlik och tillgänglig. Vi styr och leder vår verksamhet genom att vara processorienterade och har en tydlig och klar uppfattning om vilka vi är och vilka värden som är viktiga för oss. Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden, Barn och familj, Vuxen samt Funktionsnedsättning och hälso- och sjukvård.
Publiceringsdatum2019-02-18ArbetsuppgifterVi behöver förstärka enheten utredning funktionsnedsättning vuxen med en biståndshandläggare. Som biståndshandläggare hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du möjliggör ökad livskvalitet för personer med funktionsnedsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utifrån gällande lagstiftning och praxis utreda och fatta beslut om insatser enligt LSS och SoL för personer med funktionsnedsättning. I arbetet ingår även uppföljning av tidigare beslutade insatser och att ge information om möjlighet till stöd. Arbetet innebär samverkan med de personer som söker insats eller har beviljats insats, deras anhöriga och ställföreträdare och också med våra utförare och andra samarbetspartners såväl internt som externt. Vi arbetar processorienterat och du kommer att ingå i ett team med engagerade medarbetare.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Tidigare erfarenhet av handläggning inom LSS är meriterande. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer. Vidare har du lätt för att formulera dig i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet av arbetssättet IBIC (Individens Behov I Centrum), av verksamhetssystemet Lifecare och också av ProCapita VoO.
Arbetet är omväxlande och förutsätter att du som person är flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Visstidsanställning 1 år med möjlighet till tillsvidareanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: MH3/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Larsson 0480-45 37 90
FöretagKalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds
AdressKalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds
Box 611
39126 KALMAR
KontorsadressÖstra sjögatan 18 KALMAR
Jobbnummer 4618384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.