Biståndshandläggare (vikariat), Myndighet Utredning äldreomsorg

Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vårt verksamhetsområde tillhör Socialkontoret, heter Myndighet och består av tre enheter; Utredning äldreomsorg, Utredning vuxen och familj samt Utredning barn och unga. På Utredning äldreomsorg arbetar totalt 15 medarbetare; en enhetschef, en gruppledare, 9 biståndshandläggare, två avgiftshandläggare, en handläggare som arbetar med färdtjänst och en bostadsanpassningsbidragshandläggare.

Hos oss arbetar du i ett engagerat team som ser det som en självklarhet att arbeta med kundens behov i fokus. Vi tror på utveckling av vår verksamhet och som medarbetare hos oss innebär det att du vill utveckla vårt arbetssätt och bidra till arbetet med ständiga förbättringar.

Vi har extern handledning och har tillgång till en jurist för stöd i olika frågor. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljön och erbjuder kompentensutveckling. Du erbjuds även ett förmånligt friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid.
Vi erbjuder en arbetsplats där du och dina kollegor trivs, mår bra och utvecklas.

Beroende på om erforderliga beslut fattas i verksamheten kan ytterligare vikariat bli aktuellt för en tid om ungefär tre - sex månader.


Publiceringsdatum
2021-01-28

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare har du ett viktigt och meningsfullt arbete framför dig där du möter personer som behöver stöd och hjälp i vardagen. Du utreder behov, bedömer rätten till bistånd samt fattar beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Du följer även upp fattade beslut.
Att vara biståndshandläggare hos oss innebär att vilja hitta förbättringar i vårt arbetssätt. Vi använder oss av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC, som metod i handläggningen.


Kvalifikationer
För att klara av uppdraget och trivas i rollen ser vi att du har följande kompetenser:
• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Kunskap om socialtjänstlagen
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• God administrations- och datorvana
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Som person kännetecknas du av:
• att du är kommunikativ, serviceinriktad och har ett professionellt bemötande
• är ansvarstagande och noggrann
• har ett stort intresse för uppdraget och målgruppen
• att du har förmåga att arbeta självständigt genom att strukturera och prioritera i ditt arbete
• att du har en god samarbetsförmåga och kan bidra till en positiv anda på enheten.

Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Treserva samt i kommunikationssystemet Prator.

Vi sätter mycket stort värde på personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden., upphör: 2022-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "026/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg

Jobbnummer
5546800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Utredning Äldreomsorg: