Biståndshandläggare, vikariat

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Omvårdnadsförvaltningen söker en vikarie för föräldraledig personal

Vi söker dig som är engagerad och som vill arbeta som biståndshandläggare i Solna stad med myndighetsutövning. Hos oss arbetar vi teambaserat, vilket gör att du snabbt kommer in i arbetet och i gemenskapen på avdelningen. Avdelningen har ett nära samarbete med kvalitetsavdelningen och vi arbetar kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor och projekt.

Vi kan erbjuda dig en stabil arbetsgrupp med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Vi har en god stämning med mycket skratt och högt i tak. Du får en mentor och en introduktion när du börjar, så du kan känna dig trygg i ditt arbete. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

Beskrivning av arbetet/uppdraget

Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med kunden i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd. I arbetet ingår det att kontinuerligt följa upp beställda insatser gentemot den enskilde och utföraren samt att bidra till avdelningens utvecklingsarbete. Vi använder ÄBIC (äldres behov i centrum) som utredningsmetodik och lägger stor vikt vid rättssäkerhet och uppföljningsarbete.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har socionomexamen eller jämförbar högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare inom de senaste åren eller så har du nyligen gjort din praktik inom socialtjänstens myndighetsutövning. Har du även erfarenhet från annan myndighetsutövning/vård och omsorg ser vi det som en bra merit. Du har kunskaper i den lagstiftning och de regelverk som styr vårt arbete och du har erfarenhet av handläggning och dokumentationsvana. Dina kunskaper i svenska språket ska vara mycket goda i att förstå och uttrycka dig i tal och skrift och du har datorvana. De datasystem vi använder är Procapita och PhoniroCare och det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i dessa.

Rollen som biståndshandläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och strukturerad samtidigt som du ger ett bra bemötande, fattar välgrundade beslut och håller en hög rättssäkerhet. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kollegor, närstående och med andra professioner. Som person ska du vara engagerad och mogen och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Du ska vara lojal mot de beslut som fattas och ha en helhetssyn på den enskilda individen och verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.

Anställningens omfattning Tidsbegränsad anställning, vikariat med start januari 2016 t.o.m. augusti 2016 med möjlighet till förlängning.

Ansökan  Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2016-01-06

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer vi att ha fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Lön  Månadslön med individuell lönesättning

Förmåner Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, tillgång till gym i huset, fortlöpande kompetensutveckling, och förtroendetid med flexmöjlighet.

Kontaktpersoner Kristina Jungmar, chef för myndighetsutövning SoL tel. Kontaktcenter 08-746 10 00 och Annika Steenmark samordnare tel. Kontaktcenter 08-746 10 00

Fackliga företrädare Vision och SSR kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-16

Ersättning
Månadslön med individuell lönesättning utifrån utbildning och erfarenhet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Solna stad, Omvårdnadsförvaltningen, plan 5
17186 Solna

Kontorsadress
Solna stad, Omvårdnadsförvaltningen, plan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2578839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: