Biståndshandläggare, vikariat
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
2015-09-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare, vikariat" (publicerad 2015-12-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Vi söker dig som är engagerad och som vill arbeta hos oss i Solna som biståndshandläggare
Avdelningen för myndighetsutövning söker en vikarie för en av våra biståndshandläggare som ska vara föräldraledig.
Vi söker dig som vill arbeta med myndighetsutövning och som har rätt erfarenhet. Hos oss arbetar vi teambaserat i geografiska team samt har ett vårdplaneringsteam och ett resursteam. På omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor och vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla och driva vår verksamhet framåt tillsammans med oss.
Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetet?
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med kunden i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd. I arbetet ingår det att kontinuerligt följa upp beställda insatser gentemot den enskilde och utföraren samt bidra till avdelningens utvecklingsarbete. Vi arbetar enligt ÄBIC (äldres behov i centrum) som utredningsmetodik och lägger stor vikt vid rättsäkerhet samt på uppföljningsarbete.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen med inriktning mot äldre- och funktionshindrade eller likvärdig högskoleutbildning. Du bör ha erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare. Erfarenhet från annan myndighetsutövning och från vård och omsorg ser vi som en bra merit. Vi vill att du är kunnig i lagstiftning och de regelverk som styr vårt arbete, har god utredningsmetodik och dokumentationsvana. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både med att förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift och ha datorvana, de datasystem vi använder är Procapita och PhoniroCare och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i dessa.
Rollen som biståndshandläggare kräver att du är serviceinriktad, flexibel och noggrann samtidigt som du ger ett bra bemötande, fattar välgrundade beslut och håller en hög rättsäkerhet. Du ska vara tydlig i din kommunikation, kunna säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd. Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera arbetet, samtidigt som du ska kunna samarbeta med kolleger, närstående och med andra professioner. Som person behöver du vara trygg och stabil och kunna anpassa dig till olika situationer när det behövs. Du ska vara lojal mot de beslut som fattas och ha en helhetssyn på den enskilda individen och för verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar livs- och yrkeserfarenhet högt.
Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning, föräldravikariat t.o.m augusti 2016 under förutsättning att vederbörande är tjänstledig.
Publiceringsdatum2015-09-04Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2015-09-20
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
ErsättningMånadslön med individuell lönesättning
Förmåner
Förtroendetid, friskvårdsbidrag
Kontaktperson för detta jobbKristina Jungmar, chef för myndighetsutövning SoL tel. Kontaktcenter 08-746 10 00
Kristina Landelius, samordnare tel. Kontaktcenter 08-746 10 00
Fackliga företrädare
Vision och SSR kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00
www.solna.seVi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön med individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Solna stad Omvårdnadsförvaltningen plan 5
17186 Solna
KontorsadressSolna stad Omvårdnadsförvaltningen plan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2417425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.