Biståndshandläggare vid Enheten för personer med funktionsnedsät

Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Med mer än en mil lång strandlinje är närheten till vatten och vackra promenader något som är självklart på Kungsholmen, men här finns också fantastiska parker och unika stadsmiljöer. Området har cirka 67 000 invånare.

På förvaltningen finns Enheten för personer med funktionsnedsättning. Enheten är en av tre beställarenheter inom förvaltningens avdelning för social omsorg. Enheten består av sju biståndshandläggare, en administrativ assistent, en biträdande enhetschef samt en enhetschef. Vår målgrupp är personer i åldrarna 0-65 år med vissa funktionsnedsättningar och en tillhörighet i stadsdelen.

Arbetsplatsen är belägen i nya öppna kontorslokaler på Lindhagensgatan 76, med närhet till goda kommunikationer.
3 plats(er). Vi söker medarbetare till en tillsvidareanställning samt två längre vikariat.
Enheten arbetar utifrån uppdraget att genom väl utredda och målformulerade biståndsinsatser stödja och stärka vår målgrupps förmåga till ett självständigt liv. Verksamheten bedrivs utifrån politiska mål, övergripande lagstiftning, rättspraxis samt lokala riktlinjer. Som biståndshandläggare arbetar du med att utifrån fastställda utredningsinstrument handlägga ansökningar om bistånd enligt SoL, LSS och Lagen om riksfärdtjänst. Målgruppen är personer med fysiska och/eller kognitiva funktionsnedsättningar i åldern 0-65 år. Arbetet innebär mycket enskilt arbete på såväl kontoret som på olika vårdinstitutioner och i enskildas hem. Du fattar egna beslut om insatser på delegation alternativt förarbetar utlåtanden som läggs fram för chef, nämnd eller domstol. Tjänsten innebär stora krav på god samverkan och förhandlingsförmåga både internt och extern. Exempel på externa samverkansparter är försäkringskassa, landsting, privata vårdbolag, arbetsförmedling och andra kommuner.

Stora delar av arbetet fokuserar på kvalificerad uppföljning av beslutade insatsers resultat utifrån överenskomna insatsmål. Stor vikt läggs också vid medveten budgetuppföljning och kostnadsmedvetenhet utifrån politiskt fattade beslut. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår egen verksamhet och du förväntas ta aktiv del i detta genom deltagande i olika arbetsgrupper och enskilda uppdrag.
Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du som söker ska ha goda kunskaper i tillämplig lagstiftning och rättspraxis. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och tidigare har dokumenterat i Stockholm stads verksamhetssystem Paraplyet samt arbetat med bedömningsinstrumentet DUR. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift samt kunna anpassa din kommunikation utifrån den du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid valet av ny medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-02-19

Dina personliga egenskaper
Flexibel - eftersom du arbetar med människor vars behov, förmågor och förutsättningar kan se mycket olika ut.

Social - då du möter brukare och deras anhöriga/företrädare samt samarbetar med personal både internt och externt.

Empatisk - med anledning av att du ofta möter människor i kris är det viktigt att du kan se möjligheter, förmedla hopp och kommunicera på ett respektfullt sätt.

Självständig - eftersom du utför mycket av arbetet på egen hand och då måste kunna planera, strukturera och organisera ditt arbete efter rådande omständigheter.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under hela rekryteringsprocessen.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Erik Andersson Vidalve,08-508 08 573

Anna Ljungquist, Biträdande enhetschef, 08-508 08 424, anna.ljungquist@stockholm.se
Rita Gottberg, SACO, 0850840627, 0761240627, rita.gottberg@stockholm.se (facklig)
Rolf Nyström, Vision, 0850808673, 0761208673, rolf.nystrom@stockholm.se (facklig)

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-12
Ansökan skickas till:
Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna
Ange följande referens när du ansöker: A31043
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Andersson Vidalve

Företag
Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna

Adress
Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna
Box 49039
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2174183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Biståndshandläggare Handikappomsorg vuxna: