Biståndshandläggare tim till Båstads kommun
Båstads Kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Båstad
2025-11-17
Visa alla administratörsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Vård och omsorg i Båstad Båstads kommun ligger på natursköna Bjärehalvön, omgiven av hav i tre väderstreck. Här möts du av vacker natur, goda kommunikationer och ett aktivt samhälle med full service. Vårt läge med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör kommunen till en attraktiv plats att både bo och arbeta i.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap - en plats där människor vill bidra, växa och utvecklas. Som arbetsgivare erbjuder vi en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö, där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt.
Tillsammans gör vi skillnad varje dag genom att ge god service till våra invånare, med engagemang, samarbete och vilja att utvecklas.
Nu söker vi dig som vill komma och jobba i Båstad kommun och utföra ett av de viktigaste uppdragen i samhället. Vi söker dig som vill jobba som timanställd biståndshandläggare och vill bidra till att människor får rätt stöd och hjälp. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag.
Vi är en glad och stabil arbetsgrupp som tycker om att gå till jobbet och vi har låg personalomsättning på vår arbetsplats. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och det är även viktigt att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation. Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.
Därför kan du räkna med att vi som dina närmaste kollegor stöttar och ställer upp för varandra. Vi finns där för dig när du kommer som ny kollega/medarbetare till oss.
Publiceringsdatum2025-11-17Arbetsuppgifter * Utreda och handlägga ansökningar om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL).
* Göra behovsbedömningar och fatta beslut om olika insatser.
* Ha kontakt med vård-och omsorgstagare, anhöriga och utförare.
* Dokumentera och följa upp beslut i enlighet med gällande lagstiftning.
* Samarbeta med kollegor och andra aktörer för att skapa bästa möjliga stöd.
Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner. Du samarbetar med andra funktioner inom socialtjänsten, andra myndigheter samt slutenvården.
Som person är du strukturerad med en förmåga att flexibelt anpassa dig till nya förutsättningar, samt prioritera utifrån vad som händer under dagen.
Vi erbjuder
* Flexibla arbetstider som passar din vardag.
* Ett utvecklande arbete med stöd från erfarna kollegor.
* Möjlighet att bygga värdefull kompetens inför framtiden.
KvalifikationerVi söker dig som:
* Är utbildad socionom eller studerar till socionom.
* Har genomfört kursen Socialrätt.
* Har intresse för myndighetsutövning och ett professionellt bemötande.
Erfarenhet av handläggning är meriterande, men inget krav vi välkomnar även dig som är i slutet av din utbildning och vill få praktisk erfarenhet.
Hos oss får du möjlighet att använda din erfarenhet fullt ut och samtidigt utvecklas i en verksamhet som ständigt strävar efter att förbättra stödet till kommunens alla invånare.
Då arbetet kräver kontakter, både internt och externt, har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du tar initiativ och kommunikativ med en positiv inställning. Du behöver ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt arbete och arbeta med individen i fokus.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Arbetet innebär tjänsteresor och körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Stämmer detta på dig?
Urval och intervjuer sker löpande. Därför välkomnar vi dig att skicka in din ansökan redan idag
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Rökfri arbetstid tillämpas. Som del av Familjen Helsingborg samarbetar vi med andra kommuner i regionen för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte.
Kommunala avtal gäller. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande hos oss är det viktigt att varje medarbetares kompetens tas tillvara.
Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning. Du beställer själv registerutdraget från Polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.
Fackliga representanter nås via respektive förbunds webbplats.
Båstads kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber sig därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "140".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Båstads kommun (org.nr 212000-0944)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Båstads Kommun, Vård och omsorg
Kontakt Myndighetschef Vård- och omsorg
Emina Muratovic
0431-77416 Jobbnummer 9607624