Biståndshandläggare till Vård och omsorg

Arvika kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Arvika
2022-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Vård och omsorg" (publicerad 2024-01-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg i Arvika

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?



Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med biståndshandläggning inom Vård och omsorg.

Är du nyexaminerad och vill få mer kunskap och arbetslivserfarenhet inom yrket? Då har du nu chansen att söka tjänsten som vikarierande biståndshandläggare på Biståndsstaben!

Publiceringsdatum
2022-09-09

Beskrivning
Biståndsstaben består av 16 medarbetare och ingår i verksamheten Vård och omsorg i Arvika kommun. På Biståndsstaben arbetar SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Tre av SOL-handläggarna arbetar enbart med hemtagning från sjukhuset och uppföljning av ärenden som nyligen kommit hem från sjukhuset.

Då vi har medarbetare som ska vara föräldralediga letar vi efter en person som kan vara deras vikarie. Tjänsten är en visstidsanställning med start enligt överenskommelse till och med 2023-01-31 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare innebär bland annat utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt SOL (socialtjänstlagen) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde att samverka med anhöriga samverka på avdelningen och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare.

Idag arbetar vi utifrån verksamhetssystemet Magna Cura. Ett nytt verksamhetssystem är upphandlat, Pulsen Combine, implementeringen påbörjas under hösten 2022 och beräknas tas i drift hösten 2023.

Kvalifikationer
Du har en socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning men inget krav. Du behöver ha B-körkort.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person har du lätt för att anpassa dig efter olika situationer, skapa förtroende och att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera stress och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande under ansökningstiden, ansök senast 2022-10-02!

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2023-01-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvika kommun, Vård och omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/185".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvika kommun (org.nr 212000-1892)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arvika kommun, Vård och omsorg

Kontakt
Monica Persson
0570-81537

Jobbnummer
6963111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg: