Biståndshandläggare till utredningsenheten
Kiruna Kommun / Socialsekreterarjobb / Kiruna
2021-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till utredningsenheten" (publicerad 2024-03-06) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kiruna Kommun i Kiruna I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden.
Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser.
Socialtjänstens Individ- och Familjeomsorg vänder sig till dem som behöver information, råd, stöd och hjälp när det gäller sociala frågor som rör barn och ungdomar och deras föräldrar men även vuxna med missbruk, försörjningsstöd, biståndsfrågor etc.
I IFO Myndighet och administration ingår Barn och Familjegruppen, Familjehemssekreterare, Familjerätt, Mottagningssekreterare, Vuxengruppen, Utredningsenheten och Administrativa enheten
Publiceringsdatum2021-11-08ArbetsuppgifterVi söker en socialsekreterare till vårat team som huvudsakligen arbetar med handläggning av försörjningsstöd och Våld i Nära. Du utreder och bedömer behov av insatser och vård enligt SoL, LVU och LVM. Du har ett genuint intresse för uppdraget att tillsammans med individen arbeta för att denne ska bli självförsörjande och uppnå skälig levnadsnivå.
KvalifikationerFör arbetet krävs socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det bedöms meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom socialtjänsten. Helhetssyn och förmåga att få delar att samverka är viktiga egenskaper, liksom engagemang och utvecklingsbenägenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden.
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.
Vi har många olika förmåner så som fri-friskvård där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar.
Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk.
Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKiruna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1027371".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kiruna kommun (org.nr 212000-2783)
Arbetsplats Kiruna Kommun
Kontakt Enhetschef
Petra Töyrä
petra.toyra@kiruna.se 0980-702 14 Jobbnummer 6101055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.