Biståndshandläggare till Södermalms äldreomsorg

Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm




Publiceringsdatum
2016-11-24

Beskrivning
Beställarenheten för äldre har efter en organisationsöversyn gemensamt framarbetat en del förändringar i vår organisation och vissa nya tjänster har skapats.

Vi är nu 31 biståndshandläggare organiserade i tre hemmagrupper och en vårdplaneringsgrupp. I varje hemmagrupp arbetar en erfaren handläggare i tjänst som metodhandledare med ansvar för introduktion av nya biståndshandläggare, ha en sammanhållande funktion i gruppen samt arbetar aktivt med att ge stöd i det dagliga arbetet när så behövs för att biståndshandläggarna enkelt ska komma vidare i handläggningen. Utöver detta har enheten två löpartjänster, tre assistenter, en administrativ sekreterare, tre färdtjänstutredare, två biträdande enhetschefer och enhetschef. Nytt är också att vi har tre avgiftshandläggare vilka handlägger och administrerar avgifter, svarar på avgiftsfrågor, fungerar som ett visst administrativt stöd åt biståndshandläggarna m.m.

Cheferna arbetar nära biståndshandläggargrupperna.

Alla på enheten är delaktiga i den ständigt pågående verksamhets- och kvalitetsutvecklingen, och vi arbetar i enlighet med vision 2040 och målet om ett Stockholm som håller samman. Biståndshandläggarna erbjuds extern handledning, utbildning i motiverande samtal. Förvaltningen har en hälsostrateg och vid enheten finns hälsoinspiratörer.

Nu är vi nära att komma dit vi ska i vår organisation men vi behöver två nya kollegor för att komma i mål. Vi erbjuder dig en klimatsmart arbetsplats med mycket kompetenta, ansvarstagande och utvecklingsinriktade medarbetare. Vi är en enhet med struktur, ordning och reda samt ett mycket positivt samarbetsklimat.

Vi strävar mot att vara en jämlik arbetsplats med mångfald så vi ser gärna sökande med olika kön och kulturell bakgrund.

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare utreder du rätten till bistånd inom äldreomsorgen för personer som är 65 år och äldre, främst enligt socialtjänstlagen men också enligt lagen om riksfärdtjänst och LSS. Vi utreder med stöd av Stockholms stads kartläggnings- och bedömningsinstrument. Beslut om insatser fattas utifrån nämndens delegationsordning. Uppföljning av besluten och insatserna är en viktig del i arbetet liksom ekonomisk medvetenhet. Arbetet kräver stor lyhördhet för de äldres behov och innebär mycket nära samarbete med kolleger och samverkan med andra enheter och professioner.

Kvalifikationer
Du har socionomutbildning, gärna med inriktning mot äldreomsorg. Vi ser gärna att du dessutom har någon form av erfarenhet av att ha arbetat med äldre personer. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har en pedagogisk förmåga och du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du samarbetar och kommunicerar bra med andra människor, och du arbetar och planerar ditt arbete för att uppnå enhetens mål och resultat.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Erfarenhet av att tidigare ha arbetat som biståndshandläggare eller socialsekreterare är meriterande, eller att du under din utbildning har genomgått praktik som biståndshandläggare, gärna i Stockholms stad.



Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,50 timmar/vecka. Tillträde: 2017-02-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2148
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anja Schulstad, enhetschef 08-50813156
Jessica Weisten, biträdande enhetschef 08-50812159

Företag
Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg

Adress
Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3178623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg: