Biståndshandläggare till område äldre och funktinshnder inom IFO

Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg / Administratörsjobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 900 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionshindrade eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.




Publiceringsdatum
2018-05-02

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare i individ- och familjeomsorgens verksamhet handlägger du ärenden genom att utreda, bedöma och fatta beslut enligt såväl Socialtjänstlagen som LSS. Arbetsuppgifterna består även i att följa upp och ompröva beviljade insatser. Inom ramen för tjänsten så samarbetar och samverkar du med bland annat övriga handläggare samt aktörer inom funktionshinderområdet och äldreomsorgsområdet. Arbetet består av många möten utöver klientsamtal med exempelvis boendepersonal och enhetschefer, anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt annan personal inom IFO. I dagsläget så är övervägande del handläggning SoL.
Du ingår i en liten arbetsgrupp med ytterligare två biståndshandläggare och har metodstöd av en 1:e socialsekreterare.
Vi arbetar med Pro Capita som dokumentationssystem.



Kvalifikationer
Du är socionom eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från målgrupperna, samt myndighetsutövning gällande äldre- och funktionshinderområdet är meriterande.
Vi söker dig som är engagerad och lösningsfokuserad med förmåga till nytänkande och som vill vara delaktig i ett utvecklingsarbete kring kvalitet och metod. Du är prestigelös i samarbetet med kollegor och har ett professionellt förhållningssätt med respekt och empati för de människor vi möter i vårt arbete. I arbetet på en liten enhet krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt. Utöver god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt har du även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
OBS! Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vi kan erbjuda Dig en trevlig och dynamisk arbetsgrupp, extern handledning och friskvårdspeng upp till 2 500 kr/år.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 401e/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Skymnevik 0123-191 00

Företag
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Adress
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4118225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg: