Biståndshandläggare till myndighetsutövningen
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2017-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till myndighetsutövningen" (publicerad 2022-12-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet.
Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner så som biståndshandläggare, LSS-handläggare, anhörigkonsulenter, kurator, mottagningsgrupp, koordinatorer med flera. Vårt kontor finns på Lindövägen 5.
Vi söker nu tre nya medarbetare.
Publiceringsdatum2017-08-22Dina arbetsuppgifterVill du ha ett berikande och stimulerande arbete? Hos oss får du möjlighet till personlig utveckling genom möten med människor i olika situationer.
Som biståndshandläggare träffar du personer med fysiska, psykiska och kognitiva funktionsnedsättningar i alla åldrar. Du samlar information för att kunna utreda och fatta beslut om stöd och service enligt socialtjänstlagen. Du arbetar både med personens privata och professionella nätverk för att kunna bevilja god service och omvårdnad.
Du kommer att få introduktion utifrån dina förutsättningar och tidigare erfarenheter.
I arbetet ingår bland annat:
• hembesök, uppföljningar och vård- och omsorgsplaneringar
• självständigt arbete med att utreda ärenden
• samarbete och samverkan med biståndshandläggare och andra professioner
• fortbildning
• handledning i grupp
• förbättringsarbete enligt Lean
ProfilVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av handläggning inom myndighetsutövning och dokumenterad kunskap om gällande lagstiftning inom verksamhetsområdet.
Vi söker dig som har en stabil och trygg personlighet med förmågan att etablera god kontakt med andra människor. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha goda kunskaper i dokumentation och samtalsmetodik.
Körkort är ett krav.
På grund av att Norrköpings kommun är ett finskt förvaltningsområde är det en merit om du kan det finska språket i tal och skrift.
Mer information och ansökan
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med anställning snarast eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar flextidsavtal.
Vill du veta mer om tjänsterna kontaktar du enhetschef Louise Lundberg på telefon 011-15 23 06 alternativt 073-020 12 48 eller Annelie Söderlund, förste biståndshandläggare på telefon 073-020 12 47.
Din ansökan vill vi ha senast 18 september.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Jobbnummer 3655362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.