Biståndshandläggare till myndighetskontoret

Ronneby kommun / Administratörsjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun i Ronneby

Nu har du chansen att bli en av oss!

Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap.

Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre!

Publiceringsdatum
2023-11-27

Arbetsuppgifter
På myndighetskontoret arbetar biståndshandläggare och avgiftshandläggare. Verksamheten är organiserad inom verksamhetsområdet Hemsjukvård och myndighet. Huvuddelen av verksamheten omfattas av Lagen om valfrihet både inom kommunal och privat regi. Vill du ha ett meningsfullt arbete med fina kollegor så är detta tjänsten för dig.

Arbetet som biståndshandläggare innebär möten med olika människor och ställer krav på social förmåga, att vara lyhörd och intresserad av att skapa bra möten. För att lyckas med detta behövs förmåga att skapa tydlighet och förtroende.

Arbetet som biståndshandläggare innebär att utifrån en helhetsbedömning utreda, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. Det innebär även ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal samt vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter såsom hälso- och sjukvård.

Arbetet innefattar att både arbeta självständigt och i tvärprofessionella team. Då en av de ordinarie biståndshandläggarna kommer arbeta i ett projekt gällande bedömningsteam så behöver vi en ersättare.

Kvalifikationer
För tjänsten vill vi att du har examen från socionomutbildning eller likvärdig utbildning. Du behöver ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning samt att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du får gärna ha erfarenhet av att dokumentera i Life Care och IBIC. Du bör vara stresstålig, flexibel i tanke och handling, bra på struktur och planering samt ha god arbetsförmåga. Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande. B-Körkort erfordras.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning". Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid.

Intervjuer och rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C165896-2023-".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ronneby kommun (org.nr 212000-0837)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Enhetschef, Myndighetskontoret
Frida Einarsson Sundin
frida.einarssonsundin@ronneby.se
0457-61 77 72

Jobbnummer
8289998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun: