Biståndshandläggare till Myndighetsenheten i Aneby kommun

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
2013-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Myndighetsenheten i Aneby kommun" (publicerad 2017-02-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Visste du att många av de roligaste, mest intressanta och meningsfulla jobben på arbetsmarknaden finns i kommuner. Undersökningar visar att kommuner och landsting har de mest engagerade och motiverade medarbetarna på arbetsmarknaden. I Aneby kommun vill vi därför påstå att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Som biståndshandläggare i Aneby kommun kommer du till ett team inom Myndighetsenheten, bestående av två andra biståndshandläggare för äldre och funktionsnedsatta. Aneby kommun kännetecknas av korta beslutsvägar och en värdegrund som kännetecknas av öppenhet, ansvar och utveckling.

Läs mer om detta jobb och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/ledigajobb

Publiceringsdatum
2013-06-26

Arbetsuppgifter
Uppdraget som biståndshandläggare är att utreda enskildas behov av stöd och insatser utifrån ansökan eller anmälan, samt fatta beslut eller lämna förslag till beslut. Syftet är att främja social trygghet, jämlikhet i levnadsvillkor och ett aktivt deltagande i samhället samt frigöra och utveckla både enskilda och gruppers egna resurser.
I arbetet ingår också att hantera och tolka lagtexter, följa upp ärenden, hantera överklaganden, dokumentera, göra hembesök och samverka med interna och externa aktörer.
I den lilla kommunen ställs du inför möjligheten att arbeta med varierade arbetsuppgifter i nära samarbete med dina kollegor. Vi kan erbjuda ett arbete som ger möjlighet till breda erfarenheter och utveckling i din yrkesroll.

Din fysiska placering är i eget kontor i moderna lokaler i Anebys kommunhus. Med gångavstånd till järnvägsstation finns goda pendlingsmöjligheter för dig som bor i närliggande kommuner.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleexamen som bedöms likvärdig.

Körkort B krävs.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som på ett smidigt sätt kan anpassa dig till olika människor och situationer. Det är viktigt att du har en utvecklad empatisk förmåga utan att ta över en annan människas känslor. Du har lätt för att arbeta självständigt och kan strukturera upp ditt arbete.
Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap når fram.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-08-01 Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-21
För att få en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg " offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Ange följande referens när du ansöker: A340408
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Hansson, Enhetschef 0380-46 271
Emma Johansson, Temledare/biståndhandläggare 0380-46196
Annie Stenstrand, HR-konsult 0380-46243

Facklig kontakt
Gunnel Bergander (Vision) 0380-46219

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Adress
Aneby kommun, Sociala avdelningen
57822 Aneby

Jobbnummer
1592774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: