Biståndshandläggare till beställarenheten äldreomsorg

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg. / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg. i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm




Publiceringsdatum
2016-12-22

Beskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.

Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Bromma stadsdelsförvaltning ligger vackert och centralt vid Alvik strand med närhet till kommunikationsmedel som tunnelbana, tvärbana och buss. Vi befinner oss i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt men även tillgång till gemensam lunchterass. Inom närområdet vid Alviks torg finns ett flertal restauranger, caféer och butiker.

Vi som arbetar på beställarenheten äldreomsorg i Bromma stadsdelsförvaltning är 24 biståndshandläggare, 1 färdtjänsthandläggare, 2 handläggare som arbetar med administrativa uppgifter b la fakturor, 2 biträdande enhetschefer samt 1 enhetschef. Vi har en god arbetsmiljö med fin stämning och trivsel. Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling samt subventionerad friskvård och friskvårdstimme. Vi arbetar efter teambaserat arbetssätt som gör att du får bra stöd från kollegor och snabbt kommer in i gemenskapen hos oss. Varje team har en av de biträdande enhetscheferna kopplat till sig för att ge dig stöd och stöttning i ditt dagliga arbete. Enhetens medarbetare kommer under 2017 att erbjudas extern kontinuerlig handledning.

Enheten jobbar ständigt efter att förbättra sin verksamhet och deltar i flera spännande utvecklingsprojekt. Som nyanställd hos oss får du en individuellt anpassad introduktionsplan samt en eller två handledare.

Dina arbetsuppgifter
Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättsäker och likställd biståndsbedömning. Arbetet kräver ett lyhört bemötande gentemot våra äldres behov och du bör ha ett intresse för att samverka med andra professioner. Inom enheten har vi även möjlighet att erbjuda olika specialiserade uppdrag inom ett specifikt handläggnings- eller utvecklingsområde. Vi har en mottagarfunktion där syftet primärt är att säkerställa handläggning av brådskande ärenden samt minska sårbarheten vid frånvaro.



Kvalifikationer
Vi söker fyra biståndshandläggare som vill bidra med sin kompetens och med fördel har erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde. Du har avslutad socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning. Du har goda kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning, gärna med inriktning på biståndsbedömning.



Vi kommer att särskild vikt vid följande personliga egenskaper:



Som person har du hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners bör du ha en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Enheten för biståndsbedömning arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet.



Varmt välkommen med din ansökan!



Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2948
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Hollertz, enhetschef 0850806339
Arminda Idrizaj, biträdande enhetschef 08 508 06 347

Företag
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg.

Adress
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg.
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma

Jobbnummer
3230014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg.: