Biståndshandläggare till beställarenhet äldreomsorg, Järva
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Välkommen till oss!
Vi söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare på beställarenheten äldre i Järva stadsdelsförvaltning och som vill vara med i vårt fortsatta arbete att utveckla vår verksamhet.
Annonsen avser 2 tillsvidaretjänster samt semestervikarier/timvikarier.
Beställarenheten för äldreomsorg är nyskapad då de två stadsdelarna Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta slogs ihop från 1 juli 2023 till att bli Järva stadsdel. I samband med det slogs våra beställarenheter äldreomsorg ihop till att bli en. Enheten är i ett förändringsskede med anledning av sammanläggningen och består av en trygg och kompetent arbetsgrupp i varierande åldrar, där flera medarbetare har lång erfarenhet. Vi arbetar aktivt med en lärande organisation och att utveckla enhetens arbetssätt. Biståndshandläggarna arbetar i team i roller som huvud-/hemmahandläggare eller utskrivningsplanerare. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i Kista med närhet till tunnelbana och Kista centrum.
Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig
- Ett varierande och utvecklande arbete.
- Extern handledning tillsammans med kollegor.
- Möjlighet till kompetensutveckling genom utbildningar/föreläsningar.
- Subventionerad friskvård.
- Flextid och möjlighet att arbeta hemifrån max 1-2 dagar per vecka.
- Nära ledarskap och engagerade, erfarna och inkluderande kollegor.
Välkommen att arbeta hos oss i en mångkulturell stadsdel med många spännande och utvecklande möten!
Din roll som biståndshandläggare
Som biståndshandläggare har du i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Du ansvarar för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen.
Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättssäker och likställd biståndsbedömning. Du samarbetar med kollegor inom enheten samt med interna och externa samarbetspartners. Vi arbetar också ofta med tolk i samband med att vi bland annat gör hembesök.
Erfarenheter och kvalifikationer
Vi söker dig som har (krav):
- Socionomexamen (eller socionomstuderande för tjänsten som semestervikarie)
- Kunskap om gällande lagstiftning inom socialtjänst
- God datorvana
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet av av myndighetsutövning med inriktning beställarenhet äldreomsorg men även annan myndighetsutövning är meriterande
- Erfarenhet av "Paraplysystemet" som är Stockholms stads sociala system
Som person har du hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll och har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel men ändå beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och kan driva processer på ett målinriktat sätt. Du har en god samarbetsförmåga och kan arbeta i team men även självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.
Mer om enheten
Inom äldreomsorgens beställarenhet arbetar totalt 43 medarbetare, med roller som bland annat hemma-/huvudhandläggare, boendehandläggare, uppsökare, löpare, avgiftshandläggare och kvalitetsutvecklare. Biträdande enhetschefer med personal- och arbetsmiljöansvar samt en enhetschef som har det övergripande ansvaret för enheten och personal- och arbetsmiljöansvar för de stödfunktioner,
Publiceringsdatum2024-01-12Övrig informationIntervjuer kan eventuellt komma att ske under annonseringstiden.
Vi kan komma att tillämpa provanställning under en 6 månaders period.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!
För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.
Ersättning Månad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/139".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Järva, Beställarenheten för äldre
Kontakt Elinore Kallur, biträdande enhetschef
08-50803162 Jobbnummer 8386521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.