Biståndshandläggare till avdelningen för bistånd och avgifter på hemvårdsfö

Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Publiceringsdatum
2023-09-12

Arbetsuppgifter
Vi söker en biståndshandläggare till avdelning för bistånd och avgifter. Du kommer att ingå i arbetet och väl fungerade team.

Tjänsten innebär att du ska ha förmåga att hantera ett flertal individärenden med olika komplexitetsgrad samtidigt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av vårdplaneringar på sjukhus och korttidsboende, hembesök, ta beslut, skriva utredningar och dokumentation samt uppföljningar både i ordinärt boende och särskilda boenden.

Biståndsenheten arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet. Enheten är en platt organisation med teamindelning med medledaskap som nyckelord.

Kvalifikationer
Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning. Detta innebär att utreda behov, fatta beslut samt följa upp beviljade insatser. Det dagliga arbetet innefattar dokumentation, individuella möten och samverkan med övrig professioner, anhöriga samt externa aktörer. Det är önskvärt om du som söker har minst fem års erfarenhet av myndighetsutövning.

Vi söker dig som har socionomutbildning eller dig med likvärdig högskoleutbildning där socialrätt 30 HP ingår. Bifoga ditt examensbevis från socionomutbildning i ansökan.

Du har körkort för manuellt växlad personbil, då en del av arbetstiden är förlagd hemma hos kunder eller på sjukhuset. Då en stor del av arbetet består av dokumentation krävs att du har datorvana, förmågan att använda och ta vara på olika digitala verktyg samt god förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Är uppdaterad i gällande regelverk och värdegrunder inom verksamhetsområdet.

Meriterande är om du har arbetat i Lifecare samt om du har kunskaper om Socialstyrelsens utredningsmodell IBIC.

Som person visar du intresse och förståelse för de kunder du möter och arbetar för en god kommunikation och gott samarbete med de kollegor, anhöriga och andra professioner som arbetar kring kunden.

Arbetet förutsätter att du är strukturerad och har en förmåga att fullfölja dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad i ditt arbete och har förmåga att sortera och prioritera dina arbetsuppgifter både kortsiktigt och långsiktigt.

För att klara uppdraget behöver du ha ett självständigt arbetssätt med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar självständigt såväl som i samarbete med andra. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktad sätt. Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga. Ett vänligt och pedagogiskt sätt att förmedla information för biståndshandläggningsprocess och därigenom rollen som biståndshandläggare är grundläggande. Du behöver ha ett serviceinriktat förhållningssätt, men har trots det inga problem att fatta och kommunicera ej gynnande beslut.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi kommer kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C155154 - 2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Kontakt
Myndighetschef
Kerstin Walmerud
kerstin.walmerud@halmstad.se
0709468467

Jobbnummer
8106325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen: