Biståndshandläggare till äldre- och funktionshinder inom IFO

Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg / Administratörsjobb / Valdemarsvik
2018-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till äldre- och funktionshinder inom IFO" (publicerad 2018-12-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E 22. Kommunen har ca 7 900 invånare. Här finns en enastående natur med närhet till skogen. Kommunen är en pärla vid Östersjöns enda fjord, Valdemarsviken. Vi är just nu i ett speciellt utvecklingsskede och vill skapa en verksamhet för framtiden. Vi står inför ett generationsskifte och har behov av att rekrytera medarbetare som vill vara med i ett spännande arbete med att forma vårt stöd- och omsorgsarbete.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionshindrade eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.



Publiceringsdatum
2018-07-23

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare i individ- och familjeomsorgens verksamhet handlägger du ärenden genom att utreda, bedöma och fatta beslut enligt såväl Socialtjänstlagen som LSS. Arbetsuppgifterna består även i att följa upp och ompröva beviljade insatser. Inom ramen för tjänsten så samarbetar och samverkar du med bland annat övriga handläggare samt aktörer inom funktionshinderområdet och äldreomsorgsområdet. Arbetet består av många möten utöver klientsamtal med exempelvis boendepersonal och enhetschefer, anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt annan personal inom IFO. Du ingår i en liten arbetsgrupp med ytterligare två biståndshandläggare och har metodstöd av en 1:e socialsekreterare.
Vi arbetar med Pro Capita som dokumentationssystem.



Kvalifikationer
Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav.
Du är socionom eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från målgrupperna, samt myndighetsutövning gällande äldre- och funktionshinderområdet är meriterande.
Vi söker dig som är engagerad och lösningsfokuserad med förmåga till nytänkande och som vill vara delaktig i ett utvecklingsarbete kring kvalitet och metod. Du är prestigelös i samarbetet med kollegor och har ett professionellt förhållningssätt med respekt och empati för de människor vi möter i vårt arbete. I arbetet på en liten enhet krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt. Utöver god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt har du även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi kan erbjuda Dig en trevlig och dynamisk arbetsgrupp, extern handledning och friskvårdspeng upp till 2 500 kr/år.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 401e/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Skymnevik 0123-191 00

Företag
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Adress
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4259456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg: