Biståndshandläggare, sommarvikarie

Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-03-15

Beskrivning
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby sjöstad.

Det bor drygt 125000 invånare i området.

Vid beställarenheten för äldre på Södermalm arbetar 33 biståndshandläggare, 6 administrativa assistenter, färdtjänstutredare, 2 samordnare för korttidsboende och dagverksamhet, 2 biträdande enhetschefer, 1 enhetschef samt 1 administrativ sekreterare. Vi ger bistånd till ca 3400 personer.

Biståndshandläggarna arbetar i tre hemmagrupper och en vårdplaneringsgrupp. Vi har metodhandledare som ger biståndshandläggarna stöd i det dagliga arbetet.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare inom äldreomsorgen utreder du och fattar beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt socialtjänstlagen men också enligt lagen om riksfärdtjänst och LSS. Även uppföljning av insatser är en viktig del i arbetet. Arbetet kräver stor lyhördhet för de äldres behov och innebär mycket nära samarbete med kolleger och samverkan med andra enheter och professioner.

Kvalifikationer
Du är antingen färdig socionom eller har en pågående socionomutbildning, gärna med inriktning mot äldreomsorg. Du har genomfört praktik som biståndshandläggare, gärna i Stockholms stad.

Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ha en pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du samarbetar och kommunicerar bra med andra människor, och du arbetar och planerar ditt arbete för att uppnå enhetens mål och resultat. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
40 tim/v. Tillträde: 2017-06 Visstidsanställning till 2017-08-31

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1420
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Pihlgren, tf bitr enhetschef helena.pihlgren@stockholm.se, tel 08-50813197
Jessica Weisten, bitr enhetschef jessica.weisten@stockholm.se, tel. 08-50812159

Företag
Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen

Adress
Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3375304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södermalms stadsdelsförvaltning, äldreomsorgen: