Biståndshandläggare, sommarvikariat

Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Stadsdelsförvaltningen består av fyra verksamhetsområden, varav äldre-och socialtjänstavdelningen är en av verksamheterna. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten arbetar biståndshandläggare och administrativ personal, sammanlagt är vi cirka 30 medarbetare.

Vi vill uppmuntra både män och kvinnor att söka våra lediga tjänster.

3 plats(er).Du kommer att ansvara för att utreda behov, bedöma, följa upp och ompröva beviljade insatser enligt SoL och i vissa fall även enligt LSS för personer över 65 år. Utredningar när det gäller färdtjänst, riksfärdtjänst, god man och förvaltare ingår i arbetet.
Du har socionomexamen eller genomgår utbildningen och har gjort din praktik som biståndshandläggare.
Du ska ha goda kunskaper om gällande lagstiftning inom området, datavana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Löneform: Timlön. Timlön
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete som biståndshandläggare inom äldreomsorgen.
Varaktighet: 11 dagar - 3 månader. Sommarvikariat.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr.enhetschef Annelie Unosson Weis,08-508 09 386

Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)
Kristina Gustafsson, Bitr.enhetschef, 08-50809047, kristina-genet.gustafsson@stockholm.se

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2015-02-26

Arbetstider och omfattning
Heltid 11 dagar - 3 månader

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-18
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A31004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Unosson Weis

Företag
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2183830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten: