Biståndshandläggare som vill ingå i vårt starka team sökes

Partille kommun, Biståndsenheten / Administratörsjobb / Partille
2020-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare som vill ingå i vårt starka team sökes" (publicerad 2021-05-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten i Partille

Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 56 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.

Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt en administratör som avlastar i de administrativa uppgifterna för handläggarna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.

Nu söker vi dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som biståndshandläggare i vårt planeringsteam.


Publiceringsdatum
2020-01-14

Arbetsuppgifter
• Tycker du om att arbeta i team?
• Vill du vara med och påverka?
• Är arbetsmiljön viktig för dig?

Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med närhet till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi arbetar aktivt med utveckling och kvalitetsarbete.

Du ingår i vårt planeringsteam som består av fem handläggare och vi söker dig som vill arbeta i team för att brukarna ska kunna lämna sjukhuset när de utskrivningsklara samt följa upp de brukarna som efter sjukhusvistelse får beslut om korttidsplats. I teamet ingår även sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter och ni har gemensam extern processhandledning.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser.

VAD ERBJUDER VI DIG?
Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån förbättringsfilosofin Lean. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det. Längden på introduktion och bredvidgång bedöms utifrån din individuella kompetens för att du ska få en så god start som möjligt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL samt erfarenhet av IBIC är detta meriterande. Körkort är ett krav.

Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Låter detta intressant?

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Biståndsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Partille kommun, Biståndsenheten

Jobbnummer
5040730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten: