Biståndshandläggare SoL/LSS

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
2019-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare SoL/LSS" (publicerad 2020-08-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.

Vill du ha ett arbete där du gör skillnad för andra människor? Välkommen till oss på Myndighetsenheten i Aneby kommun. Hos oss kommer du att arbeta i ett härligt gäng med stor arbetsglädje, där vi stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html




Publiceringsdatum
2019-11-28

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare i Aneby arbetar vi teambaserat, det betyder att du kan komma ansvara för både handläggning av LSS (Lagen om stöd och Service) ärenden och utredningar via SoL (Socialtjänstlagen).

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Utreda, handlägga och bedöma i ärenden.
• Fatta beslut enligt delegation och riktlinjer.
• Göra uppföljningar och utvärderingar av beslutade biståndsinsatser.
• Planera, genomföra och följa upp det egna arbetet utifrån lagstiftning, målsättningar, uppdrag och prioriterade områden.
• Samverka med externa aktörer.



Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskole-/universitetsutbildning som bedöms likvärdig.

Kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärenden och insatser. Förmågan att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ och göra bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd.

Arbetet kräver att du är flexibel, självständig och nytänkande, för att hitta de individuellt rätta lösningarna. Vi sätter värde på att du är med och utvecklar verksamheten i alla dess delar, och har god samarbetsförmåga.

Eftersom arbetet innebär möten med människor i olika skeden i livet är det viktigt att du har empatisk förmåga. Du tycker om att ge god service, du har medborgaren i fokus och du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

Körkort B

Tidigare erfarenheter av socialt arbete eller myndighetsutövning är meriterande.


ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-01-02 Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2020-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A918778".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby kommun (org.nr 212000-0498)

Arbetsplats
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Jobbnummer
4970123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: