Biståndshandläggare SoL/LSS

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
2019-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare SoL/LSS" (publicerad 2020-08-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Vill du ha ett arbete där du gör skillnad för andra människor? Välkommen till oss på Myndighetsenheten i Aneby kommun. Hos oss kommer du att arbeta i ett härligt gäng med stor arbetsglädje, där vi stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är intresserad av en tillsvidareanställning, samt dig som vill jobba extra vid behov under sommaren.

Som biståndshandläggare i Aneby arbetar vi teambaserat, det betyder att du kan komma ansvara för både handläggning av LSS (Lagen om stöd och Service) ärenden och utredningar via SoL (Socialtjänstlagen).

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs



Publiceringsdatum
2019-03-08

Arbetsuppgifter
• Utreda, handlägga och bedöma i ärenden.
• Fatta beslut enligt delegation och riktlinjer.
• Göra uppföljningar och utvärderingar av beslutade biståndsinsatser.
• Planera, genomföra och följa upp det egna arbetet utifrån lagstiftning, målsättningar, uppdrag och prioriterade områden.
• Samverka med externa aktörer.




Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskole-/universitetsutbildning som bedöms likvärdig.

Kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärenden och insatser. Förmågan att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ och göra bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd.

Arbetet kräver att du är flexibel, självständig och nytänkande, för att hitta de individuellt rätta lösningarna. Vi sätter värde på att du är med och utvecklar verksamheten i alla dess delar, och har god samarbetsförmåga.

Eftersom arbetet innebär möten med människor i olika skeden i livet är det viktigt att du har empatisk förmåga. Du tycker om att ge god service, du har medborgaren i fokus och du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

Körkort B
Tidigare erfarenheter av socialt arbete eller myndighetsutövning är meriterande, men inte nödvändigt.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-05-01 Tillträde efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A857353
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elenor Råsberg elenor.rasberg@aneby.se 0380-46194
Yvonne Eckerberg yvonne.eckerberg@aneby.se 0380-46138

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Adress
Aneby kommun, Sociala avdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby

Kontorsadress
Storgatan 48 Aneby

Jobbnummer
4655835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: