Biståndshandläggare SoL - Hallsbergs kommun - Administratörsjobb i Hallsberg
Biståndshandläggare SoL
Hallsbergs kommun / Administratörsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro
Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Hallsbergs kommun står inför nya och spännande utmaningar. Tillsammans arbetar vi för att uppnå en mer effektiv och bättre socialtjänst.

Vi söker dig som har ett särskilt intresse för att arbeta med myndighetsutövning inom SoL. Är du dessutom lyhörd, flexibel och bra på att samarbeta kan det var just dig som vi söker!

Social- och arbetsmarknadsförvaltningens IFO-område är uppdelad i två enheter, Barn- och familjeenheten samt Vuxenenheten. Grupperna leds av enhetschefer. Vuxenenheten utreder och beslutar om insatser enligt SoL, LSS och LVM. I Vuxenenheten ingår också Öppenvården Stegen som erbjuder vård för missbrukare enligt 12-stegsmodellen.

Förvaltningens biståndshandläggning gällande äldreomsorg, LSS barn/vuxna samt kommunal psykiatri ingår i Vuxenenheten. Inom enheten hanteras såväl myndighetsbeslut som verkställighetsfrågor. Vuxenenhetens inriktning är att tillsammans med andra professioner finna samverkanslösningar och i ett tidigt stadium åstadkomma stöd- och hjälpinsatser till den enskilde.

Publiceringsdatum
2019-12-06

Dina arbetsuppgifter
I rollen som biståndshandläggare gör du kvalificerade utredningar, fattar beslut och följer upp insatser enligt SoL.

Du kommer att vara en del av en grupp på sju biståndshandläggare som ser bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som grundpelare i utredningsarbetet. Som biståndshandläggare är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med brukaren i fokus. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, chef och andra professioner. Dokumentation sker i verksamhetssystemet Lifecare.

Att ha kompetenta biståndshandläggare är viktigt för oss, därför erbjuder vi dig:
Individuell lönesättning.
Vara med och påverka verksamhetsfrågor.
En god arbetsmiljö, såväl när det gäller teknik som personligt stöd.
Extern handledning.

Kompetens:
Vi söker en biståndshandläggare som vill bidra med sin kompetens och med fördel har erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde Du är utbildad socionom eller har erfarenhet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, goda kunskaper om lagstiftning och vi ser gärna att du har erfarenhet av biståndshandläggning inom SoL.

Vi söker dig som är engagerad och lösningsfokuserad med förmåga till nytänkande och som vill vara delaktig i ett utvecklingsarbete kring kvalitet och metod. Du är prestigelös i samarbetet med kollegor och har ett professionellt förhållningssätt med respekt och empati för de människor vi möter i vårt arbete. I arbetet på en liten enhet krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt. Utöver god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt har du även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Vid anställning kommer utdrag ur belastningsregistret begäras in.

Meriterande:
Kunskaper om våra verksamhetssystem Procapita och Lifecare.
Goda kunskaper om lagstiftning inom socialtjänsten.
Erfarenhet inom biståndshandläggning.

Övrig information:
Anställningen omfattar heltid och är ett vikariat tom 2020-08-28 med snarast tillträde eller vid överenskommelse.
Rekryteringsarbetet påbörjas omgående och pågår löpande under ansökningstiden och därför rekommenderar vi dig att söka så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev till personalavdelning@hallsberg.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-26

Adress
Hallsbergs kommun
Västra Storgatan 14
69480 Hallsberg

Jobbnummer
4989236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallsbergs kommun: