Biståndshandläggare SoL
Ludvika kommun / Administratörsjobb / Ludvika
2019-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare SoL" (publicerad 2019-03-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Vill du jobba i ett piggt och glatt team, där trivsel, samarbete och utveckling av yrkesområdet är prio. Bland annat arbetar vi nu med införandet av IBIC.
Arbetsuppgifter: Handläggning i form av utredning och beslut främst enligt socialtjänstlagen, men även enligt lagen om stöd och service till funktionshindrade, LSS, förekommer. I arbetet ingår hembesök, omvårdnadsplaneringar, inhämtande av uppgifter, uppföljningar, omprövningar, samverka och samarbeta med andra huvudmän och samordning av vårdinsatser från flera vårdgivare. Arbetsuppgifterna innehåller uppgifter såsom att göra skriftliga biståndsutredningar, delegationsbeslut och skriftliga underlag för handläggning enl ovannämnda lagar.
Kvalifikationskrav: Formell kompetens (krav): Högskoleutbildning för socialt arbete. Arbetslivserfarenhet som biståndsutredare. Arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet.
Meriterande kompetens (ej krav men önskvärt): För att självständigt kunna arbeta med handläggning, kartläggning och uppföljning av ärenden som avser äldre personer bör du ha teoretiska kunskaper och praktisk färdigheter inom följande områden: äldre, åldrande, funktionshinder. utredning, beslut, samtal, relationer samverkan, samordning, regelverk, rättsutveckling, insatser, uppföljning och utvärdering. Tidigare erfarenhet och kompetens i IT-stöd så som tex Procapita. Erfarenhet av utvecklingsarbete inom aktuella områden.
Personliga egenskaper: Kunna sätta den äldre och funktionshindrade personens behov i fokus och säkerställa brukarens delaktighet och inflytande. Kunna uppmärksamma närståendes behov av stöd. Kunna ta emot och hantera synpunkter, klagomål och förslag. Ha goda samtalsledaregenskaper. Förmåga att driva och genomföra förändringsprocesser. Kunna arbeta intensivt och under tidspress, hantera högt inflöde av ansökningar. Att i stressade situationer kunna prioritera och strukturera arbetet. För att få en bra och bred sammansatt arbetsgrupp kommer vikt även läggas på personlig lämplighet. Körkort krävs.
Anställningsvillkor
From 17 jun, heltid måndag-fredag.
Publiceringsdatum2019-01-13Kontaktperson för detta jobb Enhetschef Lotta Daun Messing 0240-860 92
Facklig kontaktperson
Vision: Erika Perols 0240-860 00 (växeln)
Vårdförbundet: Kristina Larsson 0240-860 00 (växeln)
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 31/1. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning from 17 juni 2019 100 %
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
AdressLudvika kommun
Box 213
77125 Ludvika
KontorsadressBiskopsvägen 10
Jobbnummer 4552213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.