Biståndshandläggare, Socialpsykiatri - Tranås Kommun - Administratörsjobb i Tranås
Biståndshandläggare, Socialpsykiatri
Tranås Kommun / Administratörsjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda
Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås

Biståndshandläggare, Socialpsykiatri, 100% tillsvidareanställning Socialtjänsten
- Individ-och familjeomsorgen - Vuxenenheten

Vi på Tranås kommun arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig som är socionom! Vi vill kunna erbjuda en arbetsmiljö och arbetsvillkor som är konkurrenskraftiga. Vi är måna om de som arbetar hos oss som biståndshandläggare och ser alltid till att ge bästa tänkbara möjligheter för att ha en hållbar arbetsbelastning och att utvecklas i sin yrkesroll. Som ny hos oss erbjuder vi en bredvidgång med erfarna biståndshandläggare utifrån den erfarenhet du har sedan tidigare. Som Biståndshandläggare på Tranås kommun välkomnas du in i en arbetsgrupp som är måna om att ha en god gemenskap där vi stöttar varandra. Under hösten 2018 kommer arbetsgruppen att flytta till nya lokaler och därigenom genomgå en form av nystart. För att vara en attraktiv arbetsgivare i konkurrensen om dagens socionomer är vi medvetna om att alla delar i arbetsvillkoren spelar in, där lön är en bidragande del.

I Tranås kommun arbetar vi utifrån Ledstjärnan, kunden i centrum, kvalité i varje möte och ser möjligheterna. Vi implementerar arbetssättet ständiga förbättringar där alla medarbetare är delaktiga.

Är du inte redan Tranåsbo tar du dig lätt hit via riksväg 32, eller via Östgötapendeln som tar 40 minuter från Linköping och 20 minuter från Mjölby. Naturligtvis går även Krösatåget mot Aneby, Nässjö och därifrån vidare.

Vuxenenheten, som är en del av sektionen Individ- och familjeomsorgen, består av 14 engagerade socialsekreterare och biståndshandläggare och arbetet leds av en samordnare för att öka det dagliga stödet i handläggningsprocessen, och en enhetschef. Områdena inom Vuxenenheten är; Äldreomsorg, Funktionshinder (LSS och SoL) och Vuxen-myndighet (beroendeproblematik och övrig psykosocial problematik). Vi använder verksamhetssystemen Magna Cura och Treserva och utreder enligt IBiC-modellen.

Arbetsuppgifter

Som socialsekreterare inom Funktionshinder SoL, möter du personer från 21 år och uppåt som har långvarig psykiatrisk sjukdom, och i vissa fall samsjuklighet. Det handlar ofta om komplexa livssituationer som ställer krav på flexibilitet och kreativ problemlösning. Din roll är att utreda, besluta, beställa och följa upp insatser som är beviljade enligt socialtjänstlagen, men ibland även där klienter vårdas enligt LPT eller rättspsykiatrisk vård. Här möter du alla typer av individer som befinner sig i olika livssituationer och ditt uppdrag är att motivera till förändring och självständighet. Ett respektfullt och gott bemötande, rättssäker handläggning och tro på människors egen kraft är något vi värderar högt.

Du kommer att ingå i en enhet bestående av handläggare inom missbruk och funktionshinder. Ni kommer att gå in och stötta varandra vid behov och vi vill därför att du ska vara öppen för att samarbeta och lära om varandras område. Har du ett helhetsperspektiv och stimulans av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten, då kan det här vara en tjänst för dig!

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig

Ett varierande arbete
Rimlig arbetsbelastning
Konkurrenskraftig lön
Extern handledning
Vidareutveckling genom utbildning
Flextid
Subventionerad friskvård
Delaktighet genom 'Ständiga Förbättringar'

Kvalifikationer

Du är socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Du har gärna flerårig erfarenhet av arbete som handläggare inom myndighetsarbete.
Du har god kunskap om lagar och föreskrifter inom aktuellt område.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande om du har utbildning i MI.
B-Körkort

Som person är du

Ansvarskännande och har god förmåga att planera ditt arbete
Du är självständig men kan och vill samarbeta med kollegor
Är strukturerad och har lätt att fatta beslut
Har ett lösningsinriktat förhållningssätt
Du förväntas ha en god förmåga att se din egen roll i en politisk styrd organisation och förstå komplexa sammanhang.

"Ring oss gärna för att prata mer kring det jobb som vi kan erbjuda."

Anställning

Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Angelica Freeman, enhetschef, 0140-685 61, angelica.freeman.ifo@tranas.se
Louise Hagberg, samordnare, 0140-688 89, louise.hagberg.ifo@tranas.se
Elin Hedblad, rekryterare, 0140-687 79, elin.hedblad@tranas.se

Sista ansökningsdag

2018-08-31
Intervjuer kan förekomma under ansökningsperioden

Lön

Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidareanställning Provanställning kan bli aktuellt

Publiceringsdatum
2018-08-01

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Freeman angelica.freeman.ifo@tranas.se 0140-685 61

Företag
Tranås kommun

Adress
Tranås kommun
Stadshusplan 1
57382 Tranås

Kontorsadress
Stadshusplan 1

Jobbnummer
4270290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranås Kommun: