Biståndshandläggare, semestervikariat

Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Kalmar
2023-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare, semestervikariat" (publicerad 2024-01-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen i Kalmar, Västervik eller i hela Sverige

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.

Publiceringsdatum
2023-03-01

Arbetsuppgifter
Vi på omsorgsförvaltningen söker nu efter vikarierande biståndshandläggare för sommarperioden.

Verkställighet myndighet ansvarar för handläggning av ansökningar utifrån socialtjänstlagen när det gäller äldre personer över 65 år samt yngre personer med lindrig funktionsnedsättning. Biståndshandläggarens uppdrag är att göra noggranna utredningar och prövningar av ansökningar utifrån socialtjänstlagen samt fatta beslut utifrån lagstiftningens intentioner och omsorgsnämndens riktlinjer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, studerar till socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen och tidigare arbete med målgruppen så är det meriterande. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av Individens behov i centrum (IBIC) och att arbeta i dokumentationssystemet Life Care.

Befattningen kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på att arbeta självständigt och kan planera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att skapa kontakter med enskilda omsorgstagare samt olika professioner inom andra verksamheter.
Körkort är ett krav

Rekryteringen sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1202632".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kalmar kommun (org.nr 212000-0746)

Arbetsplats
Kalmar kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef myndighet
Ann-Charlotte Andersson
0480-45 38 04

Jobbnummer
7497131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar Kommun, Omsorgsförvaltningen: