Biståndshandläggare semestervikariat - en tjänst
Karlskrona kommun / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskrona kommun i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Olofström,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Biståndshandläggare semestervikariat -en tjänst
Studerar du till socionom? Karlskrona kommuns äldreförvaltning söker dig som vill ha ett roligt och givande sommarjobb där du får chansen att göra skillnad för andra. Hos oss får du möjligheten att utvecklas och skapa erfarenheter som du kommer ha nytta av i framtiden!
Var med och avgör vilket stöd som behövs i människors vardag
Som biståndshandläggare inom äldreförvaltningen arbetar du på vårt myndighetskontor och ansvarar för att utreda behov av bistånd, göra bedömningar och fatta beslut enligt socialtjänstlagen för personer som är 65 år eller äldre. Du kommer att medverka i planering och samordning av insatser och få samverka med utförare och andra samarbetspartners. Arbetet är inriktat mot kvalité och rättssäkerhet med den enskilde individen i fokus.
Vad krävs för att arbeta hos oss?
För att kunna arbeta som biståndshandläggare behöver du en påbörjad socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Du behöver ha kunskaper inom socialtjänstlagen och ha goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.
Arbetet är självständigt men du kommer ingå i ett team av biståndshandläggare och ha närhet till dina kollegor. En stor del av vårt arbete innebär samverkan med andra och det är därför av stor vikt att du är strukturerad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Arbetet och dokumentation sker bland annat i verksamhetssystemen Life Care och Prator. Vi utgår ifrån IBIC modellen i våra bedömningar. Arbetet är inriktat mot kvalité och rättssäkerhet med den enskilde individen i fokus.
När behöver vi dig?
Vi behöver dig under perioden juni till augusti 2024. Vi kommer kunna erbjuda dig att arbeta heltid måndag till fredag hela sommaren.
B-körkort är ett krav.
Tycker du att ett sommarjobb hos oss låter spännande?
Lämna in din ansökan genom att klicka på "sök tjänsten" nedan senast den 24 mars 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.
För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; "Registerutdrag för arbete på HVB-hem" och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)
Publiceringsdatum2024-03-06Kontaktperson för detta jobbBella Xhemajli, avdelningschef Myndighetskontoret, telefon 0455-30 34 34
Irina Navasardjan, biträdande avdelningschef Myndighetskontoret, telefon 0455-32 20 14
Facklig företrädare
Vision telefon 0455-30 48 65
Mikael Wickström, SSR 0455-30 43 29
Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskrona kommun (org.nr 212000-0829),
https://www.karlskrona.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8520066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.