Biståndshandläggare, Omsorgsförvaltningen
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på handläggarenheten!
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, samt boendesamordning. I vårt arbete har vi kontinuerlig juridisk handledning.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamheterna ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Förvaltningen har ett uppdrag att förbättra kvaliteten för våra medborgare, samtidigt som vi förväntas öka effektiviteten i vårt arbete för att möta en framtid med en ökande andel äldre av befolkningen och en förväntad brist på personal.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2021-12-27ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med utredning, bedömning och beslut, samt uppföljning av insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) som t ex hemtjänst och särskilt boende.
Vi använder verksamhetssystemet LifeCare och handlägger enligt IBIC (Individens behov i centrum). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare.
Som handläggare har du samarbete med olika samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
Utredningsarbetet innebär att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera, besluta och följa utifrån aktuell lagstiftning.
Omvärldsbevakning ingår i arbetet för att kunna ta del av rättspraxis, nyheter inom lagrum m.m.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av handläggning.
Du har god datorvana och behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Du har förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och kan prioritera arbetsuppgifterna. Som handläggare krävs ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter.
Du är en person som tycker om problemlösning och att omvärldsspana samt att ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete.
Körkort är ett krav. Behörighet B, ej automat.
Vi kommer att tillämpa fortlöpande urval vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan idag.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "149-21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Chef Handläggarenheten
Kristina Kouva
kristina.kouva@sandviken.se 026-24 15 93 Jobbnummer 6210246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.