Biståndshandläggare med inriktning vårdplanering
Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
2015-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare med inriktning vårdplanering" (publicerad 2015-12-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Publiceringsdatum2015-11-04ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare i vårdplaneringsteamet gör du tillsammans med representanter från hemsjukvården vårdplaneringar i första hand via video/dator eller på sjukhus. Du utreder, bedömer och beslutar om biståndinsatser enl. Socialtjänstlagen avseende omsorg och service. Du handlägger ansökningar gällande framförallt hemtjänst, trygghetstelefon, korttidsboende och särskilt boende. Målgruppen är äldre över 65 år men även vissa yngre personer med funktionsnedsättningar.
En stor del av arbetet handlar om samverkan med sjukvården och utförarna av biståndsinsatserna, både intern och externt.
Som handläggare arbetar du självständigt men ingår i en arbetsgrupp med flera kollegor.
I enheten för Myndighet äldre ingår utöver biståndshandläggning och boendeplanering även handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd samt bostadsanpassning. Enheten rymmer också arbete med sociala boenden.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef. Myndighet äldre ingår som en del av Sektor Stöd- och omsorgs Myndighetsavdelning.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet eller motsvarande. Du skall ha kunskaper om gällande lagstiftning samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha förmåga att planera och prioritera samt ha datorvana. Körkort är ett krav.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, flexibilitet i tanke och handling samt att du är självständig och driftig. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A514454
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Karlsson, Enhetschef 0302-522099
elisabeth.karlsson2@lerum.seFacklig kontaktEmma Löwendahl Vision 0302-52 16 03
emma.lowendahl@lerum.seLena Biström SSR 0302-521413
lena.bistrom@lerum.seFöretagLerums kommun, Myndighetsavdelning
AdressLerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 2512568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.