Biståndshandläggare med inriktning vårdplanering

Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
2015-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare med inriktning vårdplanering" (publicerad 2015-12-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-11-04

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare i vårdplaneringsteamet gör du tillsammans med representanter från hemsjukvården vårdplaneringar i första hand via video/dator eller på sjukhus. Du utreder, bedömer och beslutar om biståndinsatser enl. Socialtjänstlagen avseende omsorg och service. Du handlägger ansökningar gällande framförallt hemtjänst, trygghetstelefon, korttidsboende och särskilt boende. Målgruppen är äldre över 65 år men även vissa yngre personer med funktionsnedsättningar.
En stor del av arbetet handlar om samverkan med sjukvården och utförarna av biståndsinsatserna, både intern och externt.
Som handläggare arbetar du självständigt men ingår i en arbetsgrupp med flera kollegor.
I enheten för Myndighet äldre ingår utöver biståndshandläggning och boendeplanering även handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd samt bostadsanpassning. Enheten rymmer också arbete med sociala boenden.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef. Myndighet äldre ingår som en del av Sektor Stöd- och omsorgs Myndighetsavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet eller motsvarande. Du skall ha kunskaper om gällande lagstiftning samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha förmåga att planera och prioritera samt ha datorvana. Körkort är ett krav.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, flexibilitet i tanke och handling samt att du är självständig och driftig. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A514454
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Karlsson, Enhetschef 0302-522099 elisabeth.karlsson2@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwendahl Vision 0302-52 16 03 emma.lowendahl@lerum.se
Lena Biström SSR 0302-521413 lena.bistrom@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Adress
Lerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2512568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning: