Biståndshandläggare LSS Vikariat

Ludvika kommun / Socialsekreterarjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Vill du jobba i ett piggt och glatt team, där trivsel, samarbete och utveckling av yrkesområdet är prioritet? Bland annat arbetar vi nu med utvecklingen av IBIC. Du kommer ha många bollar i luften. I arbetet är du social, stödjande, motiverande, undersökande och fungerar ofta som spindeln i nätet.

Arbetsuppgifter

Handläggning i form av utredning och beslut enligt lagen om stöd och service till funktionshindrade, LSS. I arbetet ingår hembesök, samordnad individuell planeringsmöten, inhämtande av uppgifter, uppföljningar, omprövningar, samverka och samarbeta med andra huvudmän och samordning av vårdinsatser från flera vårdgivare. Arbetsuppgifterna innehåller uppgifter såsom att göra skriftliga biståndsutredningar, delegationsbeslut och skriftliga underlag för handläggning enligt ovannämnda lagar.

Kvalifikationskrav

Formell kompetens (krav): Högskoleutbildning

Arbetslivserfarenhet som biståndsutredare inom LSS.

Körkort B

Meriterande kompetens (ej krav men önskvärt)

För att självständigt kunna arbeta med handläggning, kartläggning och uppföljning av ärenden som avser äldre personer bör du ha teoretiska kunskaper och praktiska färdigheter inom följande områden: äldre, åldrande, funktionshinder. utredning, beslut, samtal, relationer samverkan, samordning, regelverk, rättsutveckling, insatser, uppföljning och utvärdering. Tidigare erfarenhet och kompetens i IT-stöd så som tex Procapita/LifeCare. Erfarenhet av utvecklingsarbete inom aktuella områden.

Publiceringsdatum
2024-05-29

Dina personliga egenskaper
Du behöver kunna sätta den funktionshindrade personens behov i fokus och säkerställa brukarens delaktighet och inflytande samt uppmärksamma närståendes behov av stöd. Du behöver hantera synpunkter, klagomål och förslag och därav ha goda samtalsledaregenskaper. Du har förmåga att driva och genomföra förändringsprocesser. Du är stresstålig och kan arbeta intensivt och under tidspress samt hantera högt inflöde av ansökningar. Att i stressade situationer kunna prioritera och strukturera arbetet är en viktig egenskap. För att få en bra och bred sammansatt arbetsgrupp kommer vikt även läggas på personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tjänsten är ett vikariat från 240701 till 241231 eller enligt överenskommelse.

Omfattning: Ca: 80% - 100 % måndag-fredag. (Helst 100 % men mindre går att diskutera).

Kontakt
Enhetschef: Jonny Isacsson, 0240-866 35

1:e Biståndshandläggare Susanne Eriksson, 0240-86834

Facklig kontakt

Vision: Nås via Ludvika kommuns växel 0240-860 00

Vårdförbundet: Nås via Ludvika Kommuns växel 0240-860 00

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 juni 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Ersättning
Fast månadslön, eller timanställning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8713638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: