Biståndshandläggare (längre vikariat)

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Har du ett empatiskt förhållningssätt till personer du möter och tycker om att samverka såväl internt som externt? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Till Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare för ett längre vikariat.
En dag som biståndshandläggare
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt. Inom verksamhetsområdet arbetar även legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och distriktssköterskor).
Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar utifrån ett samordnande och motiverande synsätt och stort fokus ligger på uppföljning av beslut i ordinärt boende. I arbetet ingår kontakt med den enskilde, dennes närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. Som biståndshandläggare samverkar du också internt och externt med utförare och andra huvudmän. I arbetet ingår även att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbetet.
Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Viva. Vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen.
Utvecklas med glädje
Du kommer att ingå i vårt trainee- och mentorprogram som omfattar bland annat kompetensutveckling utifrån en individuell utvecklingsplan. Utöver det strävar vi efter en lägre arbetsbelastning genom färre antal ärenden per handläggare.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och personer med funktionsvariationer. Du har dokumentationserfarenhet och datorvana. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande. Meriterande är även erfarenhet inom målgruppen samt området vård- och omsorg. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.

Publiceringsdatum
2021-01-20

Övrig information
Föräldravikariat på heltid under perioden mars 2021 till och med augusti 2022, eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Jobbnummer
5532727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: