Biståndshandläggare inriktning socialpsykiatri sökes till vårt s
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 56 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till ett par dagar per vecka.
Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL samt mot äldre som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i team utifrån verksamhetsområde, socialpsykiatri, LSS och äldreomsorg.
Nu söker vi dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som biståndshandläggare med inriktning socialpsykiatri där brukarna tillhör psykiatrireformens målgrupp. För personer med psykiska funktionsnedsättningar i Partille kommun finns väl utvecklade metoder för samverkan och förändringsarbete med den enskilde genom Vård och stödsamordning, VSS, vilka handläggarna är delaktiga i utifrån utredning och uppföljning.
Publiceringsdatum2022-03-07Arbetsuppgifter• Tycker du om att arbeta i team?
• Vill du vara med och påverka?
• Är arbetsmiljön viktig för dig?
• Trivs du i mötet med andra människor och att få vara med och hjälpa andra till bättre möjligheter?
Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med nära till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi arbetar aktivt med utveckling och kvalitetsarbete.
Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL/LSS samt ansvara för information under pågående utredning så att brukarna får rätt insats när livet och hälsan skiftar. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser. Rättssäkerhet och att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv är viktiga delar för dig i arbetet med myndighetsutövning.
Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla en läsdag per termin där grupperna ofta ordnar egna bokseminarier för diskussion och ökat lärande. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån förbättringsfilosofin Lean. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det. Längden på introduktion och bredvidgång bedöms utifrån din individuella kompetens för att du ska få en så god start som möjligt.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Du har aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL/LSS och gärna från utskrivningsplanering från sjukhus. Det är meriterande med erfarenhet av området psykiska funktionsnedsättningar samt av erfarenhet av IBIC. B-körkort med körvana är ett krav.
Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss!
Välkommen in med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "91/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt 1: e biståndshandläggare
Helen Ström
031-792 11 08 Jobbnummer 6410984
Observera att sista ansökningsdag har passerat.