Biståndshandläggare inriktning administration

Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Nu söker vi en biståndshandläggare med administrativ inriktning.

Kanske är det just du som vill vara med och bidra till ett bättre Stockholm? Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.

Tveka inte - sök tjänsten idag.



Arbetsplatsbeskrivning

Beställarenheten för stöd och service till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 37 medarbetare och vi är organiserade i tre olika specialiserade grupper, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen. Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter och en uppsökare.



Varför ska du söka jobb hos oss?

Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på arbetet. Vi kännetecknas av struktur, god trivsel och stort intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t.ex. mycket med MI, jämställdhetsarbete, barnperspektiv och övrig metodutveckling på enheten. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. I år deltar vi i Kvalitetsutmärkelsen för andra året. Som ny medarbetare får du en mentor. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande.



Publiceringsdatum
2019-02-14

Dina arbetsuppgifter
Rollen som biståndshandläggare med administrativ inriktning är mycket betydelsefull och mångfacetterad. Du arbetar i nära samarbete med övriga på enheten, både chefer, administratörer och biståndshandläggare. Du ansvarar för att söka boendeplaceringar, enhetens individuella avtal, särskilda redovisningar, fatta avgiftsbeslut i nya ärenden, redovisa ej verkställda beslut kvartalsvis, HSL-internfakturering och turbundna resor. Du har även en framträdande roll i frågor som rör GDPR. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är enkäter, datainsamlingar samt omregistreringar etc.

Om du gillar administration, ibland ett högt tempo och att skapa och upprätthålla struktur är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:

- Socionomexamen eller utbildning som bedöms som likvärdig
- Erfarenhet av arbete som biståndshandläggare under minst 3 år
- God datavana
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
- Goda kunskaper i avgiftshantering i paraplyet



Meriterande:

Kunskaper i Excel

Utöver dina formella kompetenser kommer vi också se till följande personliga egenskaper; Som person är du flexibel, stabil, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl kollegor som samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö. Vi vill att du är uthållig och behåller lugnet i stressiga situationer samt att du tar initiativ och kan göra korrekta avvägningar, prioriteringar och är beslutsam.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2019/869
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Lindström 08-508 14 578

Företag
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Adress
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
4613732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.: