Biståndshandläggare funktionsnedsättning barn

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 60 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 400 medarbetare.




Publiceringsdatum
2022-08-19

Beskrivning
Vi söker en ny kollega till vår barngrupp!

Biståndsenheten för personer med funktionsnedsättning består av en arbetsgrupp på 18 medarbetare.

Tretton medarbetare arbetar som biståndshandläggare och vi är uppdelade i en barn- och en vuxengrupp. På enheten arbetar även en kontaktsekreterare med administrativa uppgifter, en koordinator som ger stöd till föräldrar, en paraplysamordnare/administrativ assistent, biträdande enhetschef och enhetschef. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av lång erfarenhet, ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erbjuds, förutom ett meningsfullt socialt arbete, en introduktion och regelbundet metodstöd tillsammans med dina kollegor. Enheten söker nu en biståndshandläggare till vår barngrupp. Vi arbetar i fräscha lokaler i Farsta centrum nära till tunnelbana, köpcenter och fina promenadstråk.

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare är dina arbetsuppgifter att utreda och fatta beslut enligt enligt LSS, lagen om stöd och service till personer med funktionsnedsättning, och Socialtjänstlagen. En viktig del av arbetet är att följa upp beviljade insatser. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet beaktas vid utformningen av insatsen. Vi använder oss av utredningsmetoden DUR.

Som handläggare arbetar du både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har en förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och flexibel. I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempel sjukvård, habilitering, psykiatri och försäkringskassa.

Du erbjuds ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån brukarnas och samhällets krav. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har god kunskap kring aktuell lagstiftning inom LSS och/eller SoL.

Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme och du har lätt för att fatta beslut. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Du har god samverkans- och samarbetsförmåga och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare.

Anställningsvillkor
Som anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid, vinter -och sommartid, friskvårdstid och friskvårdsbidrag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5772".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stöd och service till personer med funktionsnedsättning

Kontakt
Kim Winberg Cavallin
0850819421

Jobbnummer
6901476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: