Biståndshandläggare, äldreomsorg - Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning - Administratörsjobb i Stockholm
Biståndshandläggare, äldreomsorg
Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.



Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten består av 31 medarbetare.

I ledningsgruppen ingår enhetschef och två biträdande enhetschefer. Enhetens arbete är organiserat utifrån olika arbetsgrupper som ansvarar för ärenden i ordinär boendeform, ärenden inom missbruk och socialpsykiatri samt en grupp som har ansvar för personer i särskild boendeform. Övriga funktioner inom enheten är en metodutvecklare och två administratörer.

Publiceringsdatum
2018-06-03

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare inom äldreomsorgen har du varierande arbetsuppgifter, du gör kvalificerade utredningar, fattar beslut och följer upp insatser enligt gällande lagstiftning och delegation. Vårt arbetssätt förutsätter en god kommunikation och förmåga att samarbeta. Du förväntas utöva ett aktivt medarbetarskap genom att vara insatt i verksamhetens mål och förväntade resultat, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och för att utveckla verksamheten. Samverkan med interna och externa aktörer är en viktig del i arbetet som biståndshandläggare och enheten har ett väl fungerande samverkansarbete.

En väl planerad och genomförd introduktion har stor betydelse för att en ny medarbetare ska känna sig välkommen, finna sig väl tillrätta och fungera bra i arbetet. En bra introduktion främjar ett gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö.

Som ny medarbetare är det viktigt att förstå sitt uppdrag och sammanhang. Av den anledningen genomförs introduktionen på olika nivåer med olika perspektiv; lokalt på vår enhet med egen handledare, på förvaltningsnivå och slutligen på övergripande stadsnivå.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorg.

Du arbetar självständigt och strukturerat genom att prioritera, organisera och planera ditt arbete väl. Du är lugn, flexibel och stabil samt har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som ser det som utvecklande att tillsammans med dina kollegor planera verksamheten på både kort och lång sikt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen och Stadens verksamhetssystem Paraplyet.ng sikt.

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Vi erbjuder fortlöpande kompetensutveckling, flextid, sommartid samt 1500 kr i friskvårdsbidrag per år.

Hög trivsel, hjälpsamma kollegor, individuellt anpassat introduktionsprogram för nyanställda samt tillgängliga chefer bidrar till en god arbetsmiljö på enheten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4011
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Unosson Weis, tf enhetschef 0850809386
Kristina Gustafsson, bitr.enhetschef 0850809047

Företag
Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning

Adress
Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning
St Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
St Eriksgatan 117

Jobbnummer
4182859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Norrmalms stadsdelsförvaltning: